Jag har blivit tvungen att låta soc omhänderta barnen eftersom jag klarar inte psykiskt med allt han gjorde mot mig och barnen. Barnen var ledsna eftersom jag hade talat om domstol beslut gemensamt vårdnad och det innebär att dom flytta till sin pappa eftersom dom inte vill. och pappa vet om mitt beslut redan i somras 2012. Jag fick ju ensam vårdnad från familjerättsbyrån. eftersom han har lämnat läkarintyg som talat om att han är mental återställt, då blev gemensamt vårdnad. Han har aldrig träffat hans läkare utan att hans advokat som ringde till hans husläkare för att kunna skriva ett intyg. Hus läkare är ju hans gamla kompis och gör allt för honom.
Barnen blev våldsam när dom var hos pappa under umgänge, pojken gråter och vill ha sin mamma men han klara inte att hantera detta och samordnar e och hans personlig assistans från funktionhinderenheten var där och blev vittne när jag lämnade barnen, och jag lämna över vårdnaden till honom ensam ( muntlig ). Pappan är psykiskt och fysisk handikappad. han klarar inte att låga mat till barnen men han tala om i tingsrätten att han kan ta hand om barnen vilket gjorde mig besviken. han tänker inte för barnen bästa utan att tänka på sig själv.
jag upplever inte att han är mental återställt. jag hade ett möte med soc och dom förstår varför gjorde jag så här och låta soc ta hand om dom tills allt ordna sig. problemet är ligger på honom och jag klarar inte längre att ha gemensamt vårdnad med en mental sjuk människa och soc förstå min situation. har lämnat 3 alternativ men ingen som passar för honom. soc hade pratat med han i telefon men han förstår ingenting och det kommer ingen lösning. soc ska ha ett möte med han på måndag och hoppas han förstå och kan tala om hur han tänker med alla förslag. hoppas soc ska se med deras ögon hur han är som person som är mental sjuk. ledsen att det tog så lång tid för soc för att kunna hjälpa mig.
hade pratat med familjerättsbyrån om det här och dom sa det är soc jag måste vända för att kunna få hjälp med soc sa att dom kan inte göra nånting med vårdnads frågor. hade talat om till min advokat om mina förslag och hans advokat vet om det också. Måste överklaga sist den 15 mars och det kostar mig mkt mer pengar för det här. när jag måste kämpa för barnens bästa och det finns en egoist pappa som bara tänka på sig själv. jag har aldrig fått bestämma över mina barn. det är han som bestämmer allt. skolan, nationalitet, namn, ect. jag är bara en betjänt för honom. ibland tänker jag att åka hem till mitt land och lämna allt skit omkring mig för att jag ska kunna må bra. men jag tänker för barnen som behöver mig.