• Mamacita

Ammar - men äcklas av mat!

Hej! Jag försöker amma så mycket jag kan, har stora problem med min produktion av någon anledning, trots att jag ätit bra mat. Har haft en helt ok aptit fram tills förra veckan. Vaknade och tänkte äta något, men ingenting kändes bra att äta. Det som går i nu utan att jag hulkar är: hemgjorda smoothies, flingor och möjligtvis lite ris med sås. Kyckling eller kött är bara fetnej. Är det någon som varit med om något liknande? Hur löste ni det?

• Svar på tråden Ammar - men äcklas av mat!
  • Kallebus

Ät det du vill och tycker är gott!
    Bättre än att tvinga i sig något du inte vill ha och må dåligt.
    Hormonerna snurrar fortfarande på högvarv så det är inte alls konstigt att du kan få avsmak för vissa saker. 

• Mamacita

Jag är bara rädd för att hon inte ska få i sig allt :( hon är en pigg 4 månader gammal bebis så jag borde ju inte vara rädd, men finns det ingen förklaring? någon slags mineralimbalans? jag äter som en häst när hon sover, men det känns som "fel" mat. Ska nog ta ett grav test för att vara på säkra sidan men det torde vara omöjligt....

• Mamacita

Finns det något sätt jag kan kontrollera så hon får allt hon behöver? Testa mjölken? Jag vill inte hålla på med näringsdrycker och grejer, fy :(

• stadiljus

Kan det vara så att du har fått magkatarr? Tycker att symptomen låter som det. Gå till vårdcentralen och hör med dem. Annars kan man köpa medicin på apotek själv. Omeprazol 20 mg. Ta en på morgonen och en på kvällen. Det står en tablett dagligen på paketen men behandlingsdosen är dubbel. OBS, tycker du ska gå och kolla men om du väljer att inte gå till VC så testa detta. Lycka till!

• Mamacita

Det är vad jag trodde, men då är det en jungfrufödelse för karln har ingen sexlust ;)

• Antilopen
    Mamacita skrev 2013-03-07 21:46:25 följande:
    Det är vad jag trodde, men då är det en jungfrufödelse för karln har ingen sexlust ;)

Hahaha! xD
Svar på tråden Ammar - men äcklas av mat!