• Adnama

Fler som snart ska hämta hem valp ?

Vi ska snart hämta hem vår lilla cavapoo valp ( blandning mellan dvärg pudel och cavalier king charles), 

Är det någon annan som har en cavapoo ?

Någon annan som snart ska hämta hem valp ? Tänkte man kunde dela med sig av tips och ideer här :)      

• Svar på tråden Fler som snart ska hämta hem valp ?
  • Isengard22
    Annalena01 skrev 2015-03-16 00:01:59 följande:

En cockerpoo (blandras pudel o cockerspaniel)! En liten kille ska vi ha )

Va i helvete, bidra inte till oseriös blandavel, rikta in er på en seriös ras istället
  • Annalena01

Vem har sagt att det är en oseriös uppfödning? Känner till både "blandning" och uppfödare sedan innan och vet vad vi vill ha.

• Dexter dot com
    Betty Boop skrev 2015-03-13 19:17:12 följande:

Vi har tingat en dvärgschnauzer-valp med beräknad födsel i slutet på mars! Vi får hem den i slutet på maj. Jag är helt överexalterad!

Grattis! Har själv dvärgar och tycker det är en otroligt trevlig ras :)
  • Betty Boop
    Dexter dot com skrev 2015-03-24 07:19:54 följande:
    Grattis! Har själv dvärgar och tycker det är en otroligt trevlig ras :)
    Vad roligt! 

Valparna föddes i söndags! Det blev fyra hanar och två tikar! (Peppar o salt)mVi vet ju ännu inte precis vilken av dem som blir vår men nu är vår lille plutt i alla fall född!
  • 78L

Hej alla nya

Kul med nya valpar i tråden

Ser fram emot söta valpbilder.

Våra små valpar hat redan hunnit bli 2 år.

Isengard22:

Vi är flera stycken i tråden som har och som gillar blandraser. Starta en egen antiblandras-tråd istället så kan vi diskutera våra hundar här. Både blandisar och renrasiga.

Vargaa:

Hur har det gått för er?

Har ni hittat någon valp ännu?

Blev det någon av de ni skulle titta på?

För en vecka sedan dog min Leonberger. Hon skulle fylla 11 om en månad. Fy vad jobbigt det är att skiljas från sin älskade vovve...

Först hade jag inga planer på fler valpar just nu, utan vänta tills blandisen inte finns mer. Men det känns tomt, så vi får väl se framöver.

• Dexter dot com
    Betty Boop skrev 2015-03-24 21:59:32 följande:
    Vad roligt! 

Valparna föddes i söndags! Det blev fyra hanar och två tikar! (Peppar o salt)mVi vet ju ännu inte precis vilken av dem som blir vår men nu är vår lille plutt i alla fall född!
    Åh, vad roligt! Bor ni nära uppfödaren så ni kan hälsa på ofta ?
  • Betty Boop
    Dexter dot com skrev 2015-03-25 10:58:27 följande:
    Åh, vad roligt! Bor ni nära uppfödaren så ni kan hälsa på ofta ?
    Nja sådär, det är nästan en timmes bilkörning men det lär bli flera besök ändå!
  • vargaa

78L

Det blev inget med dem vi tittade på då. Men igår hämtade vi en annan. :) Blandis, hane. Och såklart jättesöt :) Väldigt olik Sam så det känns lite läskigt.

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • vargaa

78L

(Råkade skicka för tidigt).

Åh jag beklagar. :( Det är så ledsamt att de måste lämna. En ny valp ersätter inte den gamla men det kan vara ngt nytt att se fram emot

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Ebbagr

Min valp föddes för 10 dagar sen! En brun liten finsk lapphunds tik!<3

• 78L

Vargar: Vad roligt att ni hittat er nya valp

Vad blev det för raser i honom?

Har du någon bild?

Måste ju få se den lille vovven

Vad rycker Sam om sitt nya sälskap?

Det har gått lite mer än en månad sedan vi fick ta bort Axa. Känns väldigt tomt utan henne och jag tittar dagligen på valpannonser på blocket. Min minsta tjej undrar lite då och då om vi inte ska köpa en ny Axa. Jag gillar rasen, men känner nog att vi ska titta på en annan ras för att det inte ska bli någon ersättning. Barnen vill ha samma sort och döpa den till Axa, så de har lite annan syn på det hela... Har börjat fundera en del på en långhårig schäfer, men vi får se. Min man är inte redo för valp ännu, men jag tror att till sommaren hade blivit lagom. Vi får se...

Svar på tråden Fler som snart ska hämta hem valp ?