• Svar på tråden Hjälp mig med accessoarer!
  • JAG är BÄST

Det blir damigt & tråkigt om allt ska gå ton i ton.
    Pärlorna försvinner till sin rätt,,samma om du tar guld till det där.

Näää nå färgsprakande eller svart/antricitgrått   

• JAG är BÄST

Det är silvernitar på klänningen så kör med silversmycken som har mer lyster än guld.

• Kimona

Eller något pastellgrönt kan vara snyggt till :) stort halsband och armband (eller många små) och enkla örhängen.

• Incorporeall

Nitarna är faktiskt guld, har en skinnväska i cognac och guld som jag gärna hade anv.

Tänker på antingen bäte eller långt halsband. Har väl tänkt lägga några hundralappar, beroende på om jag kan tänka mig att anv det igen.
    När jag googlar kändisar matcher de flesta med brunt och guld så det luat nog ditåt...

• Zanzona
    Kimona skrev 2013-03-05 18:52:03 följande:
    Eller något pastellgrönt kan vara snyggt till :) stort halsband och armband (eller många små) och enkla örhängen.

• JAG är BÄST
    Nyfiken gul skrev 2013-03-05 18:57:14 följande:
    jag hade kört en avvikande färg redan på skorna och tagit upp färgen i skorna i övriga accessoarer. 

alternativt välj en starkare rosa färg på skorna och fortsätt färgmatcha med rosa, kanske ett par breda plastarmband i rosa, ett par rader av rosa pärlor  osv. 

www.bianco.se/webshop/produkt/till-henne/s kor/sandaler/alviva-sandal/555367
  • Kimona
    Incorporeall skrev 2013-03-05 18:55:53 följande:
    Nitarna är faktiskt guld, har en skinnväska i cognac och guld som jag gärna hade anv.

Tänker på antingen bäte eller långt halsband. Har väl tänkt lägga några hundralappar, beroende på om jag kan tänka mig att anv det igen.

När jag googlar kändisar matcher de flesta med brunt och guld så det luat nog ditåt...

Blir jättefint! Och med ett fett guldarmand och jag tror gina tricot har ett halsband med guldkedjor i olika tjocklekar
  • Nyfiken gul

kom ihåg också att ska du använda dig av  accessoarer som ska fånga en annan färg så ska du smacka på ordentligt . Då räcker inte bara en tunn silverkedja med ett grönt hänge på.  

Använd hela paletten med scarfs, koftor/kavajer, väska, skor, breda synliga smycken, många halsband osv.

Våga ta i helt enkelt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sofieann

Det beror på hur gammal du är och vilka färger du har. Är du blond behöver du kanske använda dig av lite mer kontraster (mörkbruna detaljer) men är du mörkhårig räcker det kanske med lite ton-i-ton för håret skapar då kontrasten. Tror att du tänker helt rätt med cognac/brun och guld. Det blir inte alls tråkigt utan känns modernt och snyggt.

Nyfiken gul skrev 2013-03-05 19:10:09 följande:
    kom ihåg också att ska du använda dig av  accessoarer som ska fånga en annan färg så ska du smacka på ordentligt . Då räcker inte bara en tunn silverkedja med ett grönt hänge på.  

Använd hela paletten med scarfs, koftor/kavajer, väska, skor, breda synliga smycken, många halsband osv.

Våga ta i helt enkelt.

Detta däremot låter lite tantigt... Inget illa menat dock!
  • Nyfiken gul
    sofieann skrev 2013-03-06 09:15:00 följande:
    Det beror på hur gammal du är och vilka färger du har. Är du blond behöver du kanske använda dig av lite mer kontraster (mörkbruna detaljer) men är du mörkhårig räcker det kanske med lite ton-i-ton för håret skapar då kontrasten. Tror att du tänker helt rätt med cognac/brun och guld. Det blir inte alls tråkigt utan känns modernt och snyggt.
    Detta däremot låter lite tantigt... Inget illa menat dock!
    jag överdrev helt enkelt för att få en aha-upplevelse. 

många har inte aning om hur man ska använda accessoarer och vågar helt enkelt inte ta i mer än en guldkedja till en blå klänning, thats it liksom.

Man måste våga prova lite mer helt enkelt.

Jag anser itne att man måste köra hela kitet från A till Ö  men att man använder sig av FLER accessoarer och verkligen vågar färgmatcha eller bryta av i annan färg.  

Så nej man ska inte se ut som Drottning Elizabeth  men verkligen våga ta för sig av det stora utbud av accessoarer och färger som ändå finns att tillgå.  Det är vi dåliga på här i Sverige. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hjälp mig med accessoarer!