• Lisa02

En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

Hej!

Jag fick mens nu igen,
    så jag blev deppig och hittade då en bok som var suuuperbra och enkel att förstå
    om hur man använder ägglossningsstickor, ställningar m.m för att det ska bli bebis!

I stora drag går det ut på att börja på dag 8 att ha sex. Ha sedan det varannan dag fram till positivt äl.test.
    Börja testa på dag 10. Har då sex tre dagar på raken. Hoppa över en dag och sen sex igen.
    Glöm inte att ha sex minst en gång på annan dag i månaden.

Fick mens igår och ska köra denna metod denna månad. Några som vill vara med?
    Berättar gärna mer om någon är intresserad!

kram!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 19:23
    Fick plus på första försöket med denna metod.
    Hör gärna av er till mig om ni vill veta mer.
    Kram och lycka till!

• Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?
  • pyjamasparty22
    Lariz skrev 2020-11-13 21:59:13 följande:

Hur går det för er?? Har ni fått till det hittils?

Det har gått bra, ish.. vi lyckades med varannan dag sex.. sen missade jag när jag hade äl så denna metod användes inte fullt ut. Men sexet varannan dag iaf!

Hur har det gått för dig?
  • Lariz
    pyjamasparty22 skrev 2020-11-14 02:19:17 följande:

Det har gått bra, ish.. vi lyckades med varannan dag sex.. sen missade jag när jag hade äl så denna metod användes inte fullt ut. Men sexet varannan dag iaf!

Hur har det gått för dig?

Typ samma, missade en "varannan dag", äl test positivt igår och lyckades få till det 2 gånger i går och en gång hittils idag, hoppas få till det imorgon med!

Håller tummarna!! När har du bim?
  • Soff

Hej hörni!

Denna gången blev varannan dag-sex för oss också, då denna metoden blev lite too much, blev mest pressat och konstigt, och gjorde mer ont än gott för oss. Men varannan dag ska ju räcka :) hade sista "sex-passet" imorse :P haha...Hade positivt ÄL-test CD12 , och har haft sex CD9,CD11,CD13 och CD15..så nu kommer bara den jobbigaste tiden.. väntan... 

• Lariz
    Soff skrev 2020-11-14 14:19:00 följande:

Hej hörni!

Denna gången blev varannan dag-sex för oss också, då denna metoden blev lite too much, blev mest pressat och konstigt, och gjorde mer ont än gott för oss. Men varannan dag ska ju räcka :) hade sista "sex-passet" imorse :P haha...Hade positivt ÄL-test CD12 , och har haft sex CD9,CD11,CD13 och CD15..så nu kommer bara den jobbigaste tiden.. väntan... 

Vi har två dagar kvar nu, sen "klara", håller tummarna för oss :D
  • Lariz
    Soff skrev 2020-11-14 14:19:00 följande:

Hej hörni!

• Soff
    Lariz skrev 2020-11-14 22:27:22 följande:

Heja heja!! :D ja vi håller tummarna!!
  • pyjamasparty22
    Lariz skrev 2020-11-14 13:24:12 följande:

Typ samma, missade en "varannan dag", äl test positivt igår och lyckades få till det 2 gånger i går och en gång hittils idag, hoppas få till det imorgon med!

Håller tummarna!! När har du bim?

Jag har bim 21/11 tror jag, dudå?

Detta är första cykeln som allt är återställt sen MA i juni.. så känns skönt, samtidigt finns besvikelsen att min kropp inte återställt sig snabbare. Väntan är dryyyg.. men försöker hålla sig upptagen med annat för att tiden ska gå fort och man inte ska tänka på testen.
  • Lariz
    pyjamasparty22 skrev 2020-11-15 12:25:37 följande:

Jag har bim 21/11 tror jag, dudå?

Detta är första cykeln som allt är återställt sen MA i juni.. så känns skönt, samtidigt finns besvikelsen att min kropp inte återställt sig snabbare. Väntan är dryyyg.. men försöker hålla sig upptagen med annat för att tiden ska gå fort och man inte ska tänka på testen.

26/27e tror jag

Ja sånt där kan ju ta tid tyvärr, efter mitt mf 2017 (efter 1.5 år försök) kom inte mensen på 4 månader och hade då oregelbunden mens fram till att det tog sig nästa gång 1 år senare.. först nu efter senaste graviditeten som jag haft en "normal" cykel,
  • Soff

Nu är man på ÄL+6. Tidigare cykler så har jag spekulerat in i det sista kring vad jag känner, men är SÅ trött på att spekulera kring olika symptom, eftersom det aldrig varit något tidigare. Har lite värk i magen och lite i ont brösten, vilket jag haft typ varje gång, men som vanligt vet man ju NADA oavsett vad jag känner. So what´s the point? känner jag. 1 vecka kvar iallafall till bim. Anar ni en liten bitter ton, så är det nog för att jag är lite bitter haha. Är så trött på denna väntan och blir mest irriterad över när jag känner något överhuvudtaget. 

• pyjamasparty22
    Soff skrev 2020-11-19 13:26:02 följande:

Nu är man på ÄL+6. Tidigare cykler så har jag spekulerat in i det sista kring vad jag känner, men är SÅ trött på att spekulera kring olika symptom, eftersom det aldrig varit något tidigare. Har lite värk i magen och lite i ont brösten, vilket jag haft typ varje gång, men som vanligt vet man ju NADA oavsett vad jag känner. So what´s the point? känner jag. 1 vecka kvar iallafall till bim. Anar ni en liten bitter ton, så är det nog för att jag är lite bitter haha. Är så trött på denna väntan och blir mest irriterad över när jag känner något överhuvudtaget. 

Helt okej och vara negativt. Börjar ta på mina tankar kring graviditet också. Men misstänker sköldkörtelhormonerna leker med mig. Blodprov igår, inväntar svar och bil..

Lycka till! Hoppas på plus denna gång!
  • Soff
    pyjamasparty22 skrev 2020-11-19 13:41:46 följande:
    Helt okej och vara negativt. Börjar ta på mina tankar kring graviditet också. Men misstänker sköldkörtelhormonerna leker med mig. Blodprov igår, inväntar svar och bil..

Lycka till! Hoppas på plus denna gång!
    Tack för ditt svar. Ja, fan att det ska vara så psykiskt påfrestande.. Okey! Hoppas dina svar blir bra besked. Tack <3 Hoppas för din skull också! 
  • Tokan123

Provat denna metoden denna månaden, är på cd 16 och hade äl idag. Hur har det gått för er andra i denna tråd?

• linnean21
    Tokan123 skrev 2020-12-06 23:25:00 följande:

Provat denna metoden denna månaden, är på cd 16 och hade äl idag. Hur har det gått för er andra i denna tråd?

Lycka till! Än inget plus för oss här, jag gjorde denna metod 2 gånger sen kände jag att den bara tog på krafterna. Är för övrigt på cd 7 idag och brukar ha äl runt 19-20-21 så får se då.
Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?