Hur är det att ha två barn?
I jämförelse med att bara ha ett?
I jämförelse med att bara ha ett?
Dubbelt så mycket kärlek, och dubbelt så mycket jobb =D haha
Tycker faktiskt inte att det är någon större skillnad alls förutom att man har 2 att lyssna på..
Jag tyckte inte att det var nån större skillnad, efter att spädbarnsperioden var avklarad :)
Dubbelt upp av allting. ;)
Jag tycker det är väldigt stor skillnad i jobb, men det beror nog på att mina båda barn är väldigt aktiva. Just när den lilla kom så var det mycket magknip också så det blev rätt jobbigt med det. Men det är underbart att ha två barn! De leker med varandra, den store lär den lille saker och man får ju dubbelt så många pussar och kramar. Just det där med att de kan leka med varandra avlastar ju en del också. Om de leker tillsammans så får jag tid att laga middagen utan någon som drar i byxbenet och vill att jag ska läsa bok eller leka. Det är underbart med 2 barn, jag rekommenderar det verkligen
Fyrdubbelt med kärlek (syskonkärlek slår ju allt), jobbigare och lättare. Livligare och pratigare skulle jag säga . Jag har en 5-åring och en snart 4-åring. Vissa saker är jobbigare, men samtidigt har de ju alltid varandra och alltid någon att leka med. Men ett himla liv och tjatter är det
. Det springs en hel del och de är skickliga på att jag upp varandra och puffa varandra till diverse "ofog"
. Festligt när man märker hur viskande står och "konspirerar" bakom ett hörn och man råkar överhöra "det går inte för pappa är där", eller "mamma får inte höra"
.
Vi väntar nummer tre i sommar. Det ska bli intressant....och underbart .
Beror ju mycket på omständigheterna, hur barnen är och vilken ålder och åldersskillnad barnen har.
Jag tycker att den största skillnaden är att man har mycket mindre tid för sig själv.
Med bara ett barn var det enkelt att få tid för själv när den andra föräldern tog med sig barnet ut en stund eller när barnet sov men nu med två barn är det alltid ett barn kvar.
Så fort bebisen sover så finns storebror där och vill umgås med sin mamma eller ha hjälp med något. Och när storebror sover så finns det en bebis som vaknar och behöver sin mamma. Det blir väldigt mycket mindre vila än tidigare.