• Kraxflax

Någon kunnig inom psykologi?Behöver hjälp m skolarbete!

Hej!

Håller på med sista arbetena i psykologi 2 men jag har kört fast helt, det bara snurrar i huvudet. 

Första frågan jag har är inom utvecklingspsykologi. Man ska ge exempel på en teori som ersatts av andra teorier som bättre skildrar utvecklingen och förändringen i samhället. 

Det andra jag behöver hjälp med är till ett seminarie. Jag ska in med två diskussionsfrågor om medias, livsstilens och kulturens inverkan på människans beteende, känslor och tankar.  Inom det socialpsykologiska, kognitiva och beteendeperspektiv.  

Någon som vet vad jag "babblar om" o som kan ge en liten hint eller idé?

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Någon kunnig inom psykologi?Behöver hjälp m skolarbete!
  • Smilla0608

Sorry, men kan nog va intresserad av att köpa din bok sen! Ha ha behöver den till höst, läser beroende terapeut och den boken ska vi ha efter sommaren:))) lycka till iaf!!

• Kraxflax
    Leyhla skrev 2013-03-06 19:54:19 följande:
    Sorry, men kan nog va intresserad av att köpa din bok sen! Ha ha behöver den till höst, läser beroende terapeut och den boken ska vi ha efter sommaren:))) lycka till iaf!!

Haha okej=) Psykologi är jäkligt intressant, förstår det jag läser men just när det kommer till skrivandet o tänka själv s.a.s så blir det bara ett enda virrvarr. Tänkte förra terminen när jag läste matte2b att fixar jag den så fixar jag allt men just nu idag känns matten betydligt enklare..=D
Svar på tråden Någon kunnig inom psykologi?Behöver hjälp m skolarbete!