• lillemmy

åka till thailand med en ettåring

Hej , ni som åkt utomlands med era små? vad behövs? 
    och hur kan man hitta en billig paraply vagn?

vad ska man ha med sig på resan i handbagaget ? vi ska mellan landa i wien  
    och vi ska vara borta i sammanlagt 32 dagar ,

hur ska man göra med försäkring och sprutor? ettårningar får väl inte ta allt?'

vi kommer åka i december i år?

tacksam för alla svar, 

• Svar på tråden åka till thailand med en ettåring
  • Dixie

Det finns massor av trådar med bra tips, så det är bara att leta!!

• Mamma till Prins
    lillemmy skrev 2013-03-07 00:04:54 följande:
    Hej , ni som åkt utomlands med era små? vad behövs? 

och hur kan man hitta en billig paraply vagn?

vad ska man ha med sig på resan i handbagaget ? vi ska mellan landa i wien  

och vi ska vara borta i sammanlagt 32 dagar ,

hur ska man göra med försäkring och sprutor? ettårningar får väl inte ta allt?'

vi kommer åka i december i år?

tacksam för alla svar, 

Hej,

Kanske kan svara på några frågor. Vi var i Thailand när vårt barn var 15 mån. Hade med välling, vätskeersättning och svenska mediciner till vår son.

Vi köpte en vagn på blocket för 400 kr som var liten å lätt men hade STORA hjul! Det var guld värt då vi aldrig hade kunnat ta oss fram med paraplyvagn med små hjul på dom trottoarerna. Dessutom hade den fällbar rygg och sufflett så han kunde sova i den om det behövdes. I vagnens korg la vi blöjor så sparade vi plats i resväskorna.

Det fanns blöjor men det var väldigt dyrt, små förpackningar, och extremt små blöjor. Tror barnen över 1 år är blöjfria i Thailand?!? Tyckte blöjorna kändes plastiga och äckliga!

I handbagaget hade vi välling (bad om vatten på flyget). Alvedon och näsdroppar (bra för att minska tryck i öronen vid start och landning). Blöjor (gärna up&go då det är tajt att byta på toaletterna på flyget). Sen lite majskrokar och leksaker som inte väsnades.

Vår son fick inga speciella extra vaccinationer, men han fick 18-mån sprutan innan avresa, alltså när han var 14 mån. Kolla med din BVC!

Sen var min son otroligt kräsen när det gällde mat så jag tog med barnmat oxå, fast det hade jag likagärna kunnat köpa där, för det fanns liknande de svenska.

Undrar du mer är det bara att fråga, så får vi se om jag kan hjälpa dig!
  • MY2004

Jag har alltid med en mjuk kudde, så den lille kan sova gott! O massa pyssel o snacks! Till flyget alltså... Se till att barnet tuggar eller dricker nåt start o landning;)

• Mamma till Prins

Kudde är guld värt!!!

MY2004 skrev 2013-03-07 22:11:43 följande:
    Jag har alltid med en mjuk kudde, så den lille kan sova gott! O massa pyssel o snacks! Till flyget alltså... Se till att barnet tuggar eller dricker nåt start o landning;)

Svar på tråden åka till thailand med en ettåring