• Olivkakan

Ont i ryggen innan plus någon?!

Väntar fortfarande på min mens (eller på plus, beror på hur man ser på det:)). Har oregelbunden mens men tror jag prickade in äl för massa äl-symptom och nu, ca nio dagar (på ett ungefär) har jag fått så ont i ryggen. Det är mest på morgon och kväll. Som en stark molkänsla även lite pulserande känsla bak i korsryggen.

Brukar få väldig mensvärk i nedre ryggen när jag får mens men aldrig någonsin innan mensen utan när mensen kommit igång och det brukar då hålla i sig två dagar ungefär. Nu har jag haft denna molande värk till och från i tre dagar. Annars har jag bara haft ont i ryggen vid ett par tillfällen. Tränar mycket och någon gång har man lyft fel och överbelastat muskeln. Men inte annars. Och nu vet jag med säkerhet att det inte har något med träning att göra.

Kan detta vara ett gravidsymptom?

Någon annan som fått ont i ryggen innan plus?!

• Svar på tråden Ont i ryggen innan plus någon?!
  • Millan91

Tänker vänta minst 2 veckor efter utebliven mens i så fall, bara för att jag haft lite oreglebunden mens, Men jag vet att vi fick till det vid ÄL. Trott många gånger annars att jag varit gravid och fått negativa svar så ofta, så jag drar mig lite för att testa mig också. Är inställd på negativt svar, tyvärr, men önskar ju såklart att det vore positivt för en gångs skull :)

Nja, förstår bara inte varför jag har ont i ryggslutet och att magen "värker", det kommer och går i vågor kan man säga. Min mensvärk brukar vara mer bestämd och stanna ett bra tag innan det för ett tag lättar. Men det här kommer som sagt i vågor och är inte lika stark som den värk jag brukar ha innan mens. Men samtidigt vill jag inte spekulera allt för mycket då det alltid hittills har slutat i ett negativt test och mens som kommit någon dag efter.

Men man måste väl få drömma sig iväg ibland, tro och hoppas att det kan stämma? Att vi fått till det denna gång? Att nu var eller är det vår tur att få gå på koller och känna oss speciellt utvalda? :)

• Olivkakan
    Millan91 skrev 2013-03-08 14:25:44 följande:
    Tänker vänta minst 2 veckor efter utebliven mens i så fall, bara för att jag haft lite oreglebunden mens, Men jag vet att vi fick till det vid ÄL. Trott många gånger annars att jag varit gravid och fått negativa svar så ofta, så jag drar mig lite för att testa mig också. Är inställd på negativt svar, tyvärr, men önskar ju såklart att det vore positivt för en gångs skull :)

Nja, förstår bara inte varför jag har ont i ryggslutet och att magen "värker", det kommer och går i vågor kan man säga. Min mensvärk brukar vara mer bestämd och stanna ett bra tag innan det för ett tag lättar. Men det här kommer som sagt i vågor och är inte lika stark som den värk jag brukar ha innan mens. Men samtidigt vill jag inte spekulera allt för mycket då det alltid hittills har slutat i ett negativt test och mens som kommit någon dag efter.

Men man måste väl få drömma sig iväg ibland, tro och hoppas att det kan stämma? Att vi fått till det denna gång? Att nu var eller är det vår tur att få gå på koller och känna oss speciellt utvalda? :)
    Men du skriver "jag vet att vi fick till det vid ÄL". Om du haft ÄL så kommer ju mensen två veckor efter så isf är den ju inte orgelbunden denna gång?:) Om du vet att du haft ÄL alltså. 

Samma här. Ryggvärken kommer och går, men ingen speciell värk i magen just nu bara att det "kör till" några gånger om dagen. Tror ändå mensen kommer inom några dagar. Det onda i ryggen KAN ju faktiskt bero på något helt annat...

Jaaa, det tycker jag!:)
  • Olivkakan

En anledning till att jag ville vänta. Ett VÄLDIGT svagt plus. Dock mycket starkare i verkligheten (svårt att fånga på en gång) och det kom fram på en gång. Bara besviken att det inte blev starkare:( Vad tror ni??!

TROR ju att det på måndag eller tisdag är två veckor sedan jag hade äl, men är medbjuden på festligheter på mannens jobb i helgen. Var inte alls sugen men är liksom inga ursäkter, måste med... Och det kommer mer eller mindre vara free flow, tror jag ska undvika det:)

• Serafine 84
    Olivkakan skrev 2013-03-09 02:12:18 följande:
    En anledning till att jag ville vänta. Ett VÄLDIGT svagt plus. Dock mycket starkare i verkligheten (svårt att fånga på en gång) och det kom fram på en gång. Bara besviken att det inte blev starkare:( Vad tror ni??!

TROR ju att det på måndag eller tisdag är två veckor sedan jag hade äl, men är medbjuden på festligheter på mannens jobb i helgen. Var inte alls sugen men är liksom inga ursäkter, måste med... Och det kommer mer eller mindre vara free flow, tror jag ska undvika det:)

Hm, svårt att säga. Jag kan inte riktigt se nåt streck men det syns ju ofta dåligt på bild. Om det är måndag eller tisdag som är BIM kan man nog inte vänta sig så mycket mer! Mitt test på BIM var väldigt svagt och jag är tveksam till om jag hade sett något flera dagar tidigare.
  • Olivkakan

Här är en annan bild jag tog där ljuset föll bättre. Strecket är väldigt tunt, men det syns väldigt mycket bättre i verkligheten. Då behöver man inte ens kolla två gånger för att se två färgade streck. Frågade min man (som är näst intill färgblind haha) "vad är det för färg på smala strecket?" Rosarött sa han då och då borde det väl inte vara något spökstreck?!

Molvärken idag har varit av ett slag jag aldrig känt vid mens så vore nästan konstigt om det inte vore något på g. Men självklart väldigt tidigt. Får testa igen om några dagar...

• Serafine 84
    Olivkakan skrev 2013-03-09 09:23:21 följande:
    Här är en annan bild jag tog där ljuset föll bättre. Strecket är väldigt tunt, men det syns väldigt mycket bättre i verkligheten. Då behöver man inte ens kolla två gånger för att se två färgade streck. Frågade min man (som är näst intill färgblind haha) "vad är det för färg på smala strecket?" Rosarött sa han då och då borde det väl inte vara något spökstreck?!

Molvärken idag har varit av ett slag jag aldrig känt vid mens så vore nästan konstigt om det inte vore något på g. Men självklart väldigt tidigt. Får testa igen om några dagar...

Där syns det bättre! Ungefär så såg det ut för mig på BIM. Jag vågar mig på ett grattis :)
  • Olivkakan

Puffar lite...

Någon annan som har erfarenheter av sådana tunna och svaga streck?

• Olivkakan

För andra som tittar in och undrar om "träningsvärk i ryggslutet" kan vara graviditetstecken så kan jag nu glatt meddela JA:)

• Serafine 84
    Olivkakan skrev 2013-03-17 02:35:38 följande:
    För andra som tittar in och undrar om "träningsvärk i ryggslutet" kan vara graviditetstecken så kan jag nu glatt meddela JA:)

Se där! Grattis! :)
  • Ajas
    Grattis!

Sitter här med ryggvärken från hell i korsryggen, molvärk i magen och 4 dagar kvar till bim. Trött och lättretlig... Samma symptom som när jag väntade dottern för 9 år sedan. Då hade jag så ont i ryggen så jag grinade. Men testet i morse visade nada, så det kanske bara är inbillning.
  • annamymysan

Läst lite här och känner samma symtom..hur gick det för dig  Ajas? Testade du igen?
    jag tror det är min mens som kommer i morgon:( 

• Träsktroll

Hej! Jag känner igen mig så otroligt mycket, det känns nästan som ett metallband (låter skumt men det är ett sätt som jag tycker beskriver det värst) som trycker emot, vrider och det krampar så otroligt mycket. Jag får det nån gång efter mensen, ungefär en vecks efter, lite till och från i max 2 dagar. Jag tror dock det inte har nånting med graviditet att göra alls då det är omöjligt för mig att bli det i mitt fall.

Svar på tråden Ont i ryggen innan plus någon?!