• Anonym (J)

Separera? Världen rasar

Vi har varit ihop i 10 år. Vi har ett barn som är 2 år. Jag vill ha fler barn, det vill inte han. Jag vill flytta till ett hus, det vill inte han. Jag vill att vi gifter oss, det vill inte han.

Men han vill att barnet får syskon. Han ser sej med mej när vi blir gamla. Han älskar mej och önskar att vi kan lösa det här, men han vet inte hur jag skulle kunna hjälpa till..

Han ångrar att han inte levde innan han fick barn. Att han blev vuxen för snabbt. Han vill inte ta mer ansvar (självklart för vårat barn, men inte för tex syskon eller hus).

Han känner att han drar ner mej eftersom jag "vill mer än honom". Han funderar på om det rätta är att flytta isär. Han vet inte om vi kan laga den spricka som blivit mellan oss.

Jag är ett vrak. Min familj.. Min fina familj kan splittras.

Vad kan jag göra? Vad?

• Svar på tråden Separera? Världen rasar
  • Anonym

Han har haft 8 år på sig att leva livet om det var det han ville innan ni fick barn varför tog han inte till vara på de åren bättre isf?
    Han vill att barnet ska få ett syskon men vill inte ta ansvaret för det.. hmm det får ja inte ihop

• Skahlmann

Mitt tips är att söka proffesionell hjälp. Kanske finns det en lösning. Ni verkar ju kunna prata om detta och det är en bra start. Vad innebär det för honom att han "inte levde innan han fick barn"? Vad är det han tycker att han inte hunnit med? Vill han resa, festa eller bara vara själv. Finns det någon möjlighet att jämka ihop era önskemål så att det fungerar för er båda. Ett proffs typ familjerådgivningen kan komma med tankar och ideer som öppnar upp möjligheterna innan det är för sent.

• Anonym (J)

Han vet inte själv vad han vill, riktigt, och då blir jag frustrerad. Men vi ska gå och prata med någon iaf. Det kanske kan hjälpa..vi kan prata bra med varandra, men den här gången behöver vi hjälp.. Tack :)

Svar på tråden Separera? Världen rasar