• lucki

Lyckat RUL idag efter fem missfall!

27/11-2012 testade jag positivt! Blev lycklig, men samtidigt rädd.
    Hur länge skulle jag få vara gravid den här gången? Har haft fem missfall på raken och vågade inte riktigt tro på att det skulle gå vägen.
    Tidigare har jag haft:
    Mf vecka 7
    Mf vecka 6
    Ma vecka 13
    Ma vecka 10 och
    X vecka 7
    Men idag!!! Idag hade vi tid för rutinultraljudet!
    Allt såg bra ut. Först låg liten och sov, med händerna runt huvudet och benen i kors och hopdragna efter en stund vaknade den lilla och låg och trampade med benen.
    Det var så vackert och total lycka!
    Vill med det här skriva av mig, då jag bubblar av lycka! Samt lugna de stackare som varit med om samma sak som mig med upprepade missfall. Det kan fortfarande lyckas!

• Svar på tråden Lyckat RUL idag efter fem missfall!
  • Besa

Grattis så härligt. Får man fråga vad gjorde du för annorlunda den här gången? Har nämligen och haft uppreppande missfall..

• lucki
    Besa skrev 2013-03-07 19:42:04 följande:
    Grattis så härligt. Får man fråga vad gjorde du för annorlunda den här gången? Har nämligen och haft uppreppande missfall..

Vet inte om jag direkt gjorde något annorlunda den här gången. Enda skillnaden om jag ska spekulera var väl att missfallen jag fick kom ganska tätt på varandra. Efter ett missfall dröjde det endast en kort tid innan jag blev gravid igen.

Den här gången dröjde det längre tid innan vi blev gravida, nästan två år.

I somras gav jag helt upp hoppet om att få ett barn till.

Men jag vet alls inte om det spelar någon roll. Tror mer att det var våran tur nu

Hoppas det snart blir din tur att få en lyckad graviditet !
  • Vackrabarn
    lucki skrev 2013-03-07 19:29:33 följande:
    27/11-2012 testade jag positivt! Blev lycklig, men samtidigt rädd. Hur länge skulle jag få vara gravid den här gången? Har haft fem missfall på raken och vågade inte riktigt tro på att det skulle gå vägen. Tidigare har jag haft: Mf vecka 7 Mf vecka 6 Ma vecka 13 Ma vecka 10 och X vecka 7 Men idag!!! Idag hade vi tid för rutinultraljudet! Allt såg bra ut. Först låg liten och sov, med händerna runt huvudet och benen i kors och hopdragna efter en stund vaknade den lilla och låg och trampade med benen. Det var så vackert och total lycka! Vill med det här skriva av mig, då jag bubblar av lycka! Samt lugna de stackare som varit med om samma sak som mig med upprepade missfall. Det kan fortfarande lyckas!
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • Besa
    lucki skrev 2013-03-07 19:55:47 följande:
    Vet inte om jag direkt gjorde något annorlunda den här gången. Enda skillnaden om jag ska spekulera var väl att missfallen jag fick kom ganska tätt på varandra. Efter ett missfall dröjde det endast en kort tid innan jag blev gravid igen. Den här gången dröjde det längre tid innan vi blev gravida, nästan två år. I somras gav jag helt upp hoppet om att få ett barn till. Men jag vet alls inte om det spelar någon roll. Tror mer att det var våran tur nu Hoppas det snart blir din tur att få en lyckad graviditet !

lucki skrev 2013-03-07 19:55:47 följande:
    Vet inte om jag direkt gjorde något annorlunda den här gången. Enda skillnaden om jag ska spekulera var väl att missfallen jag fick kom ganska tätt på varandra. Efter ett missfall dröjde det endast en kort tid innan jag blev gravid igen. Den här gången dröjde det längre tid innan vi blev gravida, nästan två år. I somras gav jag helt upp hoppet om att få ett barn till. Men jag vet alls inte om det spelar någon roll. Tror mer att det var våran tur nu Hoppas det snart blir din tur att få en lyckad graviditet !

Tack snälla lycka till med graviditeten
  • Sandritcha

Jag har haft 2 missfall tidigare och det tog först 5 månader innan jag blev gravid för första gången, mf v. 6, sen tog det 11 månader innan jag blev gravid igen och tänkte att jag ska väl ändå kunna leva och träna normalt (fysisk träning och tunga vikter) med sunt förnuft ändå såklart.. missfall v. 9 (fostret var dött sen 2 veckor tidigare dvs v.7).
    Sen tog det 10 månader innan jag blivit gravid igen.. nu i v. 18 och ska på RUL på torsdag nästa vecka vilket jag ser fram emot såå himla mycket!!
    Skillnaden nu mot tidigare är att jag tagit det extremt lugnt, jag har inte tränat något mer än gått lite rundor med min hund, undviker tunga lyft, tillåter mig själv vila mycket, pressar inte in en massa jag ska göra varje dag så jag känner mig stressad varje vecka som tidigare m.m
    Jag vet inte om detta har påverkat min graviditet nu.. men det är värt att ta det lugnt för en stund för att försäkra sig om att man inte gjort något som ska ha kunnat påverka graviditeten. Solig

• Hannathu

Åh vad härligt!

Sonen kom efter 7 missfall - han var IVFbarn och jag fick en massa progesteron
    Den här gången blev jag spontant gravid efter några mellanliggande missfall och hade fått progesteron utskrivet redan innan så att jag kunde börja med det så fort jag fick ett positivt graviditetstest. Så jag är övertygad om att progesteronet är det som hjälpt oss 

• Olinda

Stort grattis! Vet precis hur du känner! Är också gravid nu i vecka 24 efter 2.5 kämpiga år och tre missfall i vecka 13.

Lycka till till oss!

Kram

Svar på tråden Lyckat RUL idag efter fem missfall!