Anonym (Studenten) skrev 2013-06-01 19:08:31 följande:
TILL ER SOM ÄR ANTI-LÅGPRIS
Otroligt intressant att läsa hur blåögda och blåsta vissa människor är. Visst kan det finnas produkter från ett varumärke som man inte tycker om, men att dra alla deras produkter över en kam är bara skamligt när man inte ens har information om var varorna producerats eller varifrån råvarorna kommer.
Det var någon som tog upp äppelmos hysterin om att Eldorados innehåll var näringsrikare än något annat känt märke, säger det er inte någonting? Sluta generalisera. Är alla gamlingar rasister också? Eller är kanske alla utlänningar kriminella?
Ni äcklar mig...
Ni har blivit blinda, ni har blivit FÖR påverkade av reklam. Det finns ingen bakomliggande fakta för ert val av att bojkotta ett helt varumärke, med produkter som produceras på olika ställen runt om i Sverige och världen. Ni dumförklarar helt enkelt er själva genom att bojkotta märken utan att kunna hänvisa vad ni grundar ert beslut på. Känns som att diskutera med femåringar. Lär er att uttrycka er på ett moget sätt. Vissa av er har inget perspektivseende för 5 öre. Som sagt jag har själv arbetat inom livsmedel där vi producerade dåvarande Euroshopper, som numera heter ICA BASIC det var samma råvaror som till många kända exklusiva märken.
Nej nu orkar jag inte skriva mer ni är ändå inte kapabla till att föra en riktig diskussion.
Men vänta nu, nu dumförklarar du alla och även dig själv - vad är det som får dig att tro att vi ratar ett märke enbart för namnet ? Du tror inte att vi låtit våra smaklökar vara med och bestämma ?
Jag kan visserligen bara svara för mig själv men när jag köper matvaror låter jag mina smaklökar och inte märket bestämma, oftast ratar dock mina smaklökar dessa lågprismärken....
Som sagt, ibland känns det som att diskutera med en femåring som har bestämt sig för hur det ligger till och därmed basta
När man diskuterar är det rätt bra att ha i minnet att man inte ska döma andra efter sig själv