• onskedrom

Kämpar med att bli gravid med barn nummer två, så tungt!

Jag känner att jag håller på att bli tokig, vårt första barn blev till efter några månader helt odramatiskt. Men graviditet nummer två har verkligen lyst med sin frånvaro. Vi har försökt i snart ett år och jag börjar känna mig helt uppgiven nu. Det är ju inte alltid det lättaste att få till när man har småbarn hemma heller, och alla säger bara att man ska slappna av och inte tänka så mycket på det. Jo tack... jag slappnar av så mycket det bara går men det händer ju inget för det! :(

Nu har min menscykel dessutom blivit längre och längre för varje månad. Från början var den 28dagar prick, nu har den ökat till 31, 32, 33 dagar. Den här månaden har jag fortfarande inte fått min mens, ligger på BMI+7 (!) men är inte gravid. Har tagit test varje dag i en veckas tid. Usch vad jobbigt det här är.

Någon som känner igen sig och tycker att vi kan stötta varandra lite i det här?

• Svar på tråden Kämpar med att bli gravid med barn nummer två, så tungt!
  • many87

Hej vi jobbar också så syskon. Dottern är född efter 3års försök. Hon blev till med ivf, nu har vi börjat med hormon tabletter igen för att hoppas de ska fungera denna gång.
    Hur gammal är erat barn?

• mortilltre

Vi hade samma strul, slutade med Ivf och tvillingar, sen den sista som kom på egen hand 7 år senare.

• onskedrom

Hej på er!

Mitt första barn är snart 3år. Jag har haft sådan tur med första barnet, han blev till efter ungefär tre månaders försök. Men efter förlossningen fick jag en kraftig infektion i livmodern och sedan visade det sig att jag hade cellförändringar som efter nästan ett års undersökning fick opereras bort. De säger att det inte ska behöva betyda något för just fertiliteten, men jag har själv läst att det kan ge ökad risk till missfall och för tidig födsel. Kul att ha det att oroa sig för när man inte ens blivit gravid än! :(

Jag är beredd på att få göra IVF, hur många försök behövde ni göra med IVF?

• onskedrom

Hur många år är det mellan era barn? 

Min son är ju inte så jättegammal än så jag vill inte känna mig stressad för den sakens skull, även om det kunde vara roligt att få barn lite tätare. Men han frågar hela tiden efter ett syskon och vill att jag ska få en bebis etc. Han är verkligen redo för det, så det känns extra jobbigt då. Samt att alla har frågat sedan 1,5år tillbaka när nästa kommer och om jag "inte kanske är gravid nu..?" trots att vi inte sagt något om att vi försöker,till någon, jag är väl bara lite knubbig ;(

• onskedrom

Oj det var ju fort ändå! Vad skönt.

Alltså jag vet inte vad jag ska göra nu, det var 43dagar sedan min senaste mens, jag är på BIM +10 minst men är inte gravid. Håller jag på att få missfall? Är det här något man kan söka vårdundersökning för, att man inte får sin mens? Eller ska jag bara gå och vänta? Det känns ju helt sjukt det här :(

Svar på tråden Kämpar med att bli gravid med barn nummer två, så tungt!