• hannea

Funderar på en 3:a. Syskonen är 8 och 9år. Erfarenheter?

Jag och min sambo funderar på en 3:a men blir nervös med dagis- och blöjträsket.
    Längtan efter en till är oftast stor (men inte när barnen är osams Rynkar på näsan). 
    Dela gärna era erfarenheter och åsikter ni som har ett stort glapp mellan barnen.
    Detta är inte ett nytt förhållande utan samma pappa till alla barnen.
    Tacksam för svar.   

• Svar på tråden Funderar på en 3:a. Syskonen är 8 och 9år. Erfarenheter?
  • JenCa
    hannea skrev 2013-03-08 16:28:53 följande:
    Jag och min sambo funderar på en 3:a men blir nervös med dagis- och blöjträsket.

Längtan efter en till är oftast stor (men inte när barnen är osams ). 

Dela gärna era erfarenheter och åsikter ni som har ett stort glapp mellan barnen.

Detta är inte ett nytt förhållande utan samma pappa till alla barnen.

Tacksam för svar.   

Låter lite som oss :)

Jag är gravid m nr 3 efter ett tag av velande då storasyskonen är 11 & 9 och vi verkligen kommit ifrån allt vad vaknätter/blöjbyten o vad mer man nu gör ;)

Eftersom babyn inte kommit än kan jag ju inte svara kring det, men det känns annorlunda denna gången. De stora barnen är jätteglada, engagerar sig, gosar med magen o längtat.

Bara det gör att det känns rätt :)

Det är samma pappa till alla mina tre oxå.

Jag var ganska ung de första gångerna o är 35 nu och det känns lite tyngre o jobbigare i kroppen än jag minns.

Hoppas ni tar steget om det känns rätt för er :)
  • hannea

Känner igen mig precis. Jag är också 35år i år. Fler i samma sits. När har du BF?

• JenCa
    hannea skrev 2013-03-08 17:38:37 följande:
    Känner igen mig precis. Jag är också 35år i år. Fler i samma sits. När har du BF?

Jag har bf 28 maj, så ett tag kvar, men det går så snabbt denna gången!
  • Musungen

Min sambo har en son som fyller 9 i år, han är jätteglad över att få ett syskon :)

• Gladskit

Var bara tvungen att skriva en rad, jag är uppvuxen med syskon i nästan precis de intervallen. Också med samma föräldrar (vilket folk i princip ALLTID frågat om). Det är jag som är äldst, sen har vi nr 2 som kom två år senare. Och när vi var 7 resp 9 år gamla kom nr 3. Ytterligare tre år senare kom nr 4. Så vi är som två kullar, vilket varit väldigt mysigt. Sen har vi ju haft ett långt glapp då vi stora flyttade hemifrån medan de andra var 10-årsåldern så där hade vi inte samma kontakt längre, eftersom de bodde hemma och vi började våra vuxna liv med jobb och förhållanden och allt sånt. Men vartefter de närmat sig vuxenlivet de också har kontakten blivit helt annorlunda,  nu är de ju hur skojiga som helst att umgås med
    Jag är idag 32 år och yngsta är 21! 

• velo

Hej hej! Jag har varit i exakt samma sits som "glad skit" skriver om!:) när jag var nio och min bror 7 kom vår lillasyster, dock är vi bara tre i syskonskaran!:) jag vet att mina föräldrar alltid sa att det var såå lätt att få en trea när dom andra barnen är så stora!
    Jag minns att vi hjälpte till jätte mycket med vår syster för vi tyckte det var så kul!
    Kan också säga att vi är väldigt tighta alla tre!!:)

• Housemouse

Mina syskon är 7, 14 och 15 år äldre än mig. Min äldsta syster ville bli bm och fick vara med på förlossningen när jag föddes, och min bror som är 14 år äldre bar mig många nätter när jag hade kolik. Nu när vi är vuxna har vi såklart mer utbyte och glädje av varandra, det blev ju inte så mycket "lek" med storasyskonen när jag var liten (de äldsta flyttade dessutom hemifrån medan jag var väldigt liten).

Svar på tråden Funderar på en 3:a. Syskonen är 8 och 9år. Erfarenheter?