• Anonym

kan någon hjälpa mig? säg vad jag kan göra!

Jag har i flera år nu varit attraherad av tjejer och är en själv. Men jag är ändå det med killar också. jag har aldrig varit tillsammans med en tjej fast jag vill hitta den rätta, men jag är ändå fortfarande osäker om jag skulle kunna gilla henne så som jag gillar killar. Och jag har haft några pojkvänner men alla har varit riktiga as.  jag vill hitta en tjej men är också rädd att min pappa skulle hata mig om jag är bi eller lesbisk. jag vet inte vad jag är.

• Svar på tråden kan någon hjälpa mig? säg vad jag kan göra!
  • Skahlmann

Det du upplever är du inte ensam om. Att "gå ut med" sin sexuella läggning är vad jag har förstått inte helt problemfritt på grund av många människors inställning och förutfattande medningar.

Det viktigaste tror jag är att gör som du känner är bäst. Du kommer inte att klara av att spela för att tillmötesgå andras förväntningar om dig i resten av ditt liv utan du måste följa din inre känsla och ditt jag. Det är självklart jättejobbigt att tänka tanken att ens egna föräldrar skulle vända en ryggen men ibland måste man ändå. Även om du självklart drabbas hårt av andras eventuella fördömmanden så är det dock egentligen deras eget problem och inget som du behöver ta ansvar för.

När du står på branten till det okända och tänker hoppa,
    vet att en av två saker kommer att hända.
    Antingen kommer du att finna fast mark under fötterna
    eller också kommer du att lära dig att flyga.
    (har glömt vem som skrev det)

Var ärlig emot dig själv. Var rädd om dig.

• Bill50X

Att du håller dig till det motsatta könet är starkt jobbat! Att begäret komner smygande på emellanåt kan vara en prövning men du gör det jättebra!

• Mli 014

Vet du vad!? Ha ett öppet sinne och hitta någon du trivs bra med, och som du älskar och som älskar dig. Man älskar en person, inte ett kön.

Sen kanske upptäcker du att tjejer inte är din grej, eller att killar inte är, vem vet. Huvudsaken är att du vågar älska och bli älskad.

Problem med fördomar lär man sig hantera bättre, när man är mer säker på vad man själv känner.

Lycka till!

Svar på tråden kan någon hjälpa mig? säg vad jag kan göra!