Bästa andningslarmet?
Det finns säkert hundra trådar om just detta ämne, men gör en iallafall.
Bästa andningslarmet just nu?
Det finns säkert hundra trådar om just detta ämne, men gör en iallafall.
Bästa andningslarmet just nu?
Vi har använt Snuza go och är grymt nöjda. Sonen är 10 månader och det får fortfarande sitta kvar. Jag överdriver kanske men det får sitta kvar tills dess att jag är redo :)
För att återkomma till din fråga. Vi är nöjda med Snuza go för att det kan följa med var sonen än sover. Det har aldrig falsk alarmerat förutom en gång då sonen själv plockade bort det och lekte med det.
Favoritar tråden! :)
Hej, Jag jobbar som nattbarnskoterska i London och rekommenderar alltid detta andnings/rorelse larm till bebisarnas mammor: Angelcare AC401 Du kan bestalla den pa amazon och fa den hemleverad. Jag tycker att den ar sa bra da den inte har nagra sladdar som bebisen kan fasta i. Det ar en platta som du lagger under madrassen sa bebisen marker den inte alls. Pa 'mamma-delen' av monitorn kan aven se bebisens hjartslag. Den har funkat jattebra for mej i mitt jobb och hemma hos manga familjer. MVH Hanna Lindstrom
Jag rekommenderar Nanny 2 och Babysense 2 från www.andningslarm.se de har bra garantier och de är de mest beprövade larmen idag speciellt i sverige. Man kan felanmäla ett larm och få nytt direkt utan krångligheter m.m.
Dessa två larm är med sladd och går på batteri och det rekommenderar jag för jag anser att allt utan sladd innehåller strålning och det finns för lite forskning vad all denna strålning gör med våra små. Så inget sladdlöst för mig tack. Jag använder knappt barnvakten.
Lycka till med larmet!
Jag vet inte varför, men det känns så konstigt att man lägger sensorplattorna under madrassen? Känner den av allt? Och om bebisen inte skulle röra sig men andas som den ska, kommer den falsklarma då? Bebisen kanske ligger helt still, menar jag..
Sensorplattan är så pass känslig att den känner av de nästan osynliga andningarna. Vårt larm har endast falsklarmat ett par gånger under de två år vi använt det.
Puffar mer!
Snuza Halo hade vi - toppennöjda! Nästa gång provar vi larm med plattor så vi kan använda det längre. Fördelen med blöjlarm är ju att det kan användas om de sover ute osv.
Jag har några tusen föräldrars erfarenheter av baby sense och nanny den enda gång de larmat har varit vid andningsstopp eller om barnet rullat av plattan. Det kommer att funka, Den andra gången det kan "fellarma" är om man har en madrass högre än typ 5 cm. MEN de funkar!! JÄTTEBRA!
Kan väl köpa en tunnare madrass att ha över?
Har använt babysense 2 och är jättenöjd. Har aldrig fellarmat för oss, däremot lever det om nå gräsligt om man glömmer stänga av det när man lyfter upp bebisen vilket inträffat ibland. Till och med när bebis var jätteförkyld och var tvungen ligga i babyskyddet och sova några timmar, så ställde jag babyskyddet i hans säng ovanpå madrassen och till och med då kände det av hans andetag. Helt otroligt :)
jag har haft babysense II förr, gillade det, har ett nu ockå till yngsta, men tyckte att det var läskigt att lampan blinkade som om han andades när han inte låg i sängen, mao så reagerade det på minirörelser i rummet, kändes lite läskigt så jag skaffade ett respisense ditto istället, mycket bättre! man ser att lampan blinkar för varje andetag och man kan även ställa in så man får ett knäppljud för varje andetag, tryggt när man själv ska somna och slipper titta på lampan på babysense. också bra om natten slutar i samsovning om man ammar.
Jag kan nu meddela att det blev ett Babysense 2. Är otroligt nöjd och så förvånad hur det kan funka så bra, haha.
Perfekt
komplettering som ni säkert ändå vet om :) Babysense fungerar ju bara om barnet ligger i egen säng då den annars känner av även våra andningar.....