• ghettofru

Barn tätt, tacksam för svar!

Som rubriken lyder handlar det, som så många andra trådar om att få barn tätt. Jag och min sambo har nu en dotter som blir 6 månader. Och vi hade väl inga större planer på att skaffa fler barn än på ett tag och har drf skyddat oss och struntade i det en gång och nu är jag sen.. abort är inte på frågan är inget annat än tacksam om ja blir gravid igen. Jag vill bara veta vad ja kan vänta mej, om jag nu är gravid dvs. vad ni hade för tricks för att få vardagen att fungera för att undvika avundsjuka och sånt. bör kanske tillägga att jag har världens negativaste svärmor som har sagt att hon skulle tycka synd om oss om ja vart gravid tidigt efter vår första. Så skulle behöva lite positiva kommentarer ja kan bära med mej om jag plussar ist för omgivningens negativa!

Skrattande     

• Svar på tråden Barn tätt, tacksam för svar!
  • ninaflower

Min äldsta son fyller snart 3 år och min yngsta fyller snart 2 år, det är 355 dagar mellan varandra. 

• colan84

Har 14 månader mellan mina, yngsta 6 månader. Inget jag skulle göra om, älskar självklart båda enormt mycket och ångrar inget, men det tar på en fysiskt och psykiskt.. Man känner sig aldrig tillräcklig, men fråga igen om ett år när allt förhoppningsvis lagt sig lite, då är det nog underbart :)

• ghettofru

Förväntar mej absolut ingen dans på rosor vill bara höra nånting annat än att man e dum i huvudet Obestämd

• ghettofru
    ninaflower skrev 2013-03-08 21:36:06 följande:
    Min äldsta son fyller snart 3 år och min yngsta fyller snart 2 år, det är 355 dagar mellan varandra. 

hur har det varit för dej då?

hur tog din kropp det?  
  • tilj75
    ghettofru skrev 2013-03-08 21:55:33 följande:
    Förväntar mej absolut ingen dans på rosor vill bara höra nånting annat än att man e dum i huvudet Obestämd
    Klart du inte är dum i huvudet! Mina killar är 3, 3, 4 och 5 år gamla nu, de har en enorm glädje av varandra (och de har alltid nån att bråka med). Det har varit jobbigt men det är värt det. Nu väntar jag på att min lilla "sladdis" ska behaga komma ut snart.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Jowimo

Har ett år och två veckor mellan mina minsta två tjejer har aldrig varit något problem. Nu har min minsting varit väldigt snäll som bebis sa knappt aldrig nått utom när hon var hungrig, trött eller behövde ny blöja var väldigt nöjd med tillvaron. Så det har blivit lite att hon bara hängt med. Nu börjar hon bli större och tar mer plats men funkar bra ändå. Blir lite bråk mellan systrarna ibland men det är oftast när de bestämt ska leka med samma leksaker. Men dom är samtidigt väldigt måna om varandra och den kärlek man ser mellan då går inte att beskriva.

Jag blev gravid 3 månader efter min andra förlossning och vi valde att inte skydda oss utan tänkte att det händer när det händer. Nu gick det ju väldigt fort men absolut inget jag ångrar.
    Nu hade jag rätt stora problem med foglossning så det optimala var kanske inte att bli gravid så fort igen eftersom kroppen inte hunnit återställa sig. Och det är ju rätt krävande att vara gravid samtidigt som man ska ta rätt på en liten bebis men absolut inget jag ångrar.

Lycka till om det nu visar sig att du är gravid.

• ghettofru

tack för alla svar skönt o höra (även om man vet) att de inte e omöjligt!

• ninaflower
    ghettofru skrev 2013-03-08 21:56:40 följande:

hur har det varit för dej då?

hur tog din kropp det?  
    Det var slitet i omgångar men som tur var sambon hemma med ena barnet. 

Kroppen tog det bra, mindre psyket....Barn, flytt, giftemål,  
  • Baby Doll

Hej!
    Jag har 5 barn under 4 år.
    3 månaders bebis, TRE 3 åringar (storasyster är 9 månader äldre än tvillingarna) och en 4-åring.

Mitt tips är att inte glömma bort att storasyskonet är själv liten, fast hon får ett småsyskon och låta storasyskonet vara med så mycket det går med skötning av bebisen:) Det kommer att bli jätte bra om du skulle plussa :)

Berätta sedan hur det gick!

Kika gärna in hos oss: www.mybabydolls.blogg.se 

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • E Maria

Hur har det gått ts? Var du gravid? Jag har 13,5 månader mellan mina.. Yngsta är 4 månader och äldsta snart 1,5 år. Jag tycker det går jättebra.. Fasta rutiner för stora tjejen med mat o sovtider underlättar eftersom lillkillen är lite oförutsägbar... Kroppen har återhämtat sig bra efterbåda graviditeterna.. Tycker det är underbart att ha barn tätt.. Det var planerat o jag ångrar inget.. Stora tjejen är så go mot sin lillebror.. Läser böcker för honom, pekar o visar :) ger honom sin napp när han är ledsen.. I syskonvagnen vill hon absolut hålla honom i handen.. :)

• ghettofru
    E Maria skrev 2013-06-04 08:52:17 följande:
    Hur har det gått ts? Var du gravid? Jag har 13,5 månader mellan mina.. Yngsta är 4 månader och äldsta snart 1,5 år. Jag tycker det går jättebra.. Fasta rutiner för stora tjejen med mat o sovtider underlättar eftersom lillkillen är lite oförutsägbar... Kroppen har återhämtat sig bra efterbåda graviditeterna.. Tycker det är underbart att ha barn tätt.. Det var planerat o jag ångrar inget.. Stora tjejen är så go mot sin lillebror.. Läser böcker för honom, pekar o visar :) ger honom sin napp när han är ledsen.. I syskonvagnen vill hon absolut hålla honom i handen.. :)
    Förlåt för supersegt svar ja är gravid med en till liten tjej som är beräknad o komma 17de nov :) vad fint att de gått så bra för dej! grattis till det får man väl säga men kan tänka mej att många skapar det " helvete " dom är rädda för själva också våran lilla har också fasta rutiner med mat o sov och vi provade sova på sofffan en natt för att se hur hon klarade att sova själv o hon sov som en stock hela natten. Vi ska ju flytta till större och får inte plats med två spjälsängar i vårat sovrum tyvärr.. så får bli babymonitor! 
  • wannabemom

Att skaffa barn tätt var det bästa beslut jag någonsin tagit. 16 mån mellan ettan och tvåan. Visst var det jobbigt i början med två så små som behövde så mycket hjälp men det tog inte lång stund innan dom började leka med varandra och då fick jag helt plötsligt tid för mig själv några minuter här och där. Barnen har så roligt ihop och är verkligen bästisar - även om det såklart bråkas en hel del också. Det är underbart att ha barn tätt! (Väntar nu tredje barnet och det kommer skilja 3 år och sju mån mellan äldsta och yngsta!)

Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06
Svar på tråden Barn tätt, tacksam för svar!