• misty02

Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??

Vi har försökt att bli gravida i 3 år.. Först började jag med 3 månader pergotime, utan resultat... Nu har vi gått över på gonal f sprutor, tog min första igår kväll... Hur har ni mått/mår ? Ni som har tagit när blev ni gravida isf??

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??
  • Lilla Hi
    La nin skrev 2013-03-21 20:29:43 följande:
    Vad härligt att höra Lilla Hi!
    Är du ruvare nu eller ska bli det snart? 
    Är det sen igår... :) Hur har det gått för dig? 
  • linaochliten

Jag har tagit min första spruta för 2 minuter s2dan. Läskigt var det innan men inge så farligt när man väl gjorde det. Men nu är jag nervös och det känns som att jag väntar mig någon typ av reaktion... Hur känner ni när ni sticker er själva?

• La nin

Men gonalen kände jag inget alls, man kunde se en liten rodnad runt sticket om man tittade riktigt noga, men den försvann på mindre än 5 min. Jag fick heller inga blåmärken eller liknande som jag hört att andra fått. Alla är olika så ingen reaktion kan du känna dig glad för :)

Lilla Hi: Gravid! 7+5  

• Lilla Hi
    La nin skrev 2013-04-08 19:27:03 följande:
    Men gonalen kände jag inget alls, man kunde se en liten rodnad runt sticket om man tittade riktigt noga, men den försvann på mindre än 5 min. Jag fick heller inga blåmärken eller liknande som jag hört att andra fått. Alla är olika så ingen reaktion kan du känna dig glad för :)

Lilla Hi: Gravid! 7+5  
    Åh va roligt! :D Grattis!! Jag har oxå plussat... 4+5... :)
  • Lilla Hi
    La nin skrev 2013-04-08 19:39:18 följande:
    Grattis till dig med Lilla Hi!! Vad roligt!
    Såg nu att du har en fin blogg... med ett jättefint ultraljud... :) Mysigt! 

• La nin

Det var helt fantastiskt att få se det lilla hjärtat. Det får du också göra snart :D

• Splash

Ska själv börja med gonal - f och undrar ska man bara ta sprutan en gång per dag på kvällen?

• linaochliten
    Splash skrev 2013-05-22 16:23:40 följande:
    Ska själv börja med gonal - f och undrar ska man bara ta sprutan en gång per dag på kvällen?

Ja, så var det för mig iallafall
  • Splash
    linaochliten skrev 2013-05-22 16:47:00 följande:
    Ja, så var det för mig iallafall

Då blir det nog så för mig annars får jag ringa kliniken
  • Splash

Många funderingar kring gonal f. Ska man även fortsätta att ta nässpray tills man har tagit klart gonal sprutan eller hur funkar det egentligen?

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??