tredje trimestern Norrköping
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Åååå grattis Carrossk :) vad roligt! Vila och mys så mycket det bara går!
grattis :D
Tack tjejer :) ja vi försöker vila när det går. Hon är en riktigt fin tjej med en stark vilja, just nu har de två nätterna varit lite kämpigt då hon snabbt blir arg över brösten och får då svårt att greppa som hon ska. Så i natt efter 2 1/2 timmas kämpande med ammandet så tog vi till lite ersättning och hon somnade direkt nöjd och mätt :D. Hoppas på att mjölken snart rinner till.
Stort Grattis, Carrossk!!
Grattis = )
Hej alla!
Hoppas ni haft en trevlig midsommar!
Dan innan midsommarafton tittade vår Noel ut.
Hade några jobbiga dagar innan med oregelbundna värkar. Fick en sovdos på tisdagen när vi trodde att det var på g å åkte hem, öppen knappt 3 cm, 1 cm kvar på tappen. Dagen efter var likadant å bm trodde på mitt besök där att när som helst kommer den titta ut men icke å ja kände att en sovdos till natten kunde vara bra, öppen 3 cm och 0,5 cm kvar på tappen.
På torsdagen ringde dom sen å bad mig komma upp på en kontroll för att min puls skenat iväg så mkt när vi var där kvällen innan å doktorn ville kolla upp det. Torsdagen var ändå rätt ok, hade lite förvärkar men inte så som dom andra dagarna att ja var tvungen å stanna upp å andas igenom dom. Efter en ctg kurva som såg bra ut så kom läkaren in å fråga om hon fick undersöka mig å hinnsvepa.
Jag gick med på en undersökning å sa att har de hänt ngt mer så får du hinnsvepa annars orkar ja inte med dessa pinvärkar som de kommer ge.
Öppen 4 cm å näst intill ingen tapp kvar så hon hinnsvepte.
Vi åkte till mina föräldrar för å fira min mamma å hälsa på vincent som var hos dom sen i onsdags förmiddag.
På vägen dit satte de igång men vi åkte ändå men väl där så var de ohållbart å ja ville bara därifrån så vi såg till att få i oss lite mat å åkte hemåt. Velade mellan hem eller fl hela vägen hem å hade bestämt mig för å åka hem men väl inne på gården så ville ja bara till förlossningen.
Vi kom dit vid 18.35 å då var jag öppen 6 cm och ingen tapp kvar.
Vid nio hade de inte hänt nånting å ja kände bara shit detta kommer ta tid.
Men 21:40 gick vattnet och sen gick det fort. 22:17 började jag krysta och 22:23 var vår Noel ute, 3825 g och 52 cm lång.
Total lycka!
Grattis mytol!!! Där kan vi verkligen säga, äntligen ;)
Grattis Mytol ! vilken midsommar present ni fick =)
grattis Mytol! jag hade oxå hoppats på midsommarbebis men nejdå. mådde skitdåligt natten till söndag med upprepade toalettbesök och hink... förvärkar på söndagen men de försvann... idag var jag inne hos läkare och BM. fick hinnsvepning men det hade ju inte hänt så mkt nej... dock har jag ju aldrig ens haft såna här förvärkar och mått dåligt hemma så jag har redan kommit längre än på mina båda tidigare förlossningar sammanlagt :)
i morgon ska vi lämna in vår bil på lagning så i natt/i morgon behöver den inte komma...
Här är det dött, ni har väl fullt upp med bebisar och att läsa olika föräldratrådar nu :)
Men äntligen har även jag fått min bebis! Jag hade BF 1/7. Jag gick ju över tiden (som vanligt) men fick tid för igångsättning 42+0 tisdag klockan 8. Startade som vanligt hyfsat omogen, öppen 3 cm. Gick segt. Men sen rasslade det till och från 4cm öppen till ut med bebis väldigt kvickt. Mitt i barnmorskebytet. Och efter två killar så är det lite extra kul med en TJEJ :) Och inte så stor heller, bara 52 cm lång och 4275gram, huvud 36. Hon föddes i tisdags klockan 14.44 och vi gick hem redan innan första dygnet. Det var OUTHÄRDLIGT varmt på BB och fick delat rum. annars hade jag gärna stannat ett dygn extra men kul att komma hem oxå. Har redan hunnit leka med mina småkillar, SÅ skönt det är utan mage :D Vi mår jättebra men hemska eftervärkar och ont i bröstvårtorna såklart. Samt blå hårda hemorrojder i ändan :( Får se hur det funkar att bli av med dem med Xyloproct...
Jag är så himla nöjd med min förlossning, vi var verkligen pessimister när vi åkte dit men alla var så bra på förlossningen och min kropp funkade bra oxå (förutom att den inte kom igång själv då och att de fick öka på dropp för att få tillräckliga värkar och för att få tillräckligt långa krystvärkar då).
Grattis till dottern, vad skönt att allt gick bra!
Grattis till flickan watership down :D!!!
Grattis watership!! Förstår att det varit jobbigt med värmen. Njut nu, jag saknar redan den där känslan av total lycka :)
hej, hur går det för alla?
här går det bra, vår lilla tjej är så glad och vaken. tidig med allt socialt och även väldigt stark men så har hon ju varit ganska färdigbakad när hon väl kom ut :)
finns det nån föräldratråd att hänga i? man har ju inte så mycket tid nu när bebis väl är här. Jag pluggar (distans) 100%, jobbar några procent samt har lillskruttan så det är rätt mkt :) storebröderna är på dagis som tur är.
Här går det bra med Vera, en duktig och glad tjej. Hon är så medveten om allt runtomkring, vill inte gärna ligga ner utan här ska man sitta eller stå. Blev 3 månader den 14 så tiden springer iväg. Är även hon tidig med allt, vände sig redan vid 2 månader. Men har inte velat träna så mycket på det då hon som sagt hellre sitter i knät och spanar på storebror :). Sover bra om nätterna och växer fint. Bara mamma som får lite smått panik på att hon redan är så stor, vill ha kvar min lilla bebis ju ;)