• Cornetto

Min pojkvän vill inte ha sex med mig

Jag och min pojkvän/sambo har varit tillsammans i 2 år och vi väntar barn. Jag är nu i vecka 27+4.
    Vi älskar varandra och är kära, men det har nu dykt upp ett problem för mig, HAN VILL INTE HA SEX MED MIG LÄNGRE!!
    Vi har inte haft sex på snart 2 månader vilket inte är normalt för oss som tidigare hade sex minst 1 gång i veckan iallafall.
    Jag försöker hela tiden men han säger bara att han inte orkar och e så trött.
    Jag tror inte att han e otrogen, för det finns det ingen tid för, han jobbar och e sen hemma med mig.
    Vi ligger i soffan och myser och pussas mycket men det e allt.
    Jag frågar varför han inte vill ha sex med mig, om det e för att jag e gravid och har sån stor mage nu, men han säger bara att han e trött.
    Nått fel e det ju, och jag blir bara ledsen varje gång han avvisar mig och gråter när han inte ser.

Någon annan som är eller varit i samma sits??

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex med mig
  • Masken84

Kan vara så att han är rädd att det ska vara farligt för barnet vilket det inte är!

Fråga honom vad som är fel och om det är något du kan göra!

• Simon 681

En hel del killar kan ha potensproblem med att sätta på en gravid kvinna, man vill inte skylta med detta problem och skyller hellre på trötthet.

• Flisan79

Min man tyckte inte heller det var så "kul" när magen började bli påtaglig och ju mer han insåg att det var en bebis där inne. Han hade svårt att tänka bort bebisen vid sexet och att det kändes som att ha bebisen med i sexet. Inte direkt lockande kan man ju förstå då.

Kanske din kille känner något liknande men antingen inte vågar säga det eller är rädd att såra dig.

• Cornetto

Man blir ju mer sårad när han avvisar en hela tiden istället för att bara tala om vad det är :(

• Flisan79
    Cornetto skrev 2013-03-09 16:51:47 följande:
    Man blir ju mer sårad när han avvisar en hela tiden istället för att bara tala om vad det är :(
    Jo visst är det så men man tänker inte alltid lika. 
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Simon 681
    Cornetto skrev 2013-03-09 16:51:47 följande:

Det kan inte vara så att han är trött, att han har jobbat mer på senare tid, exempelvis. Att bli pappa kan vara extremt stressande och göra någon trött.
  • jashrinah

haha jag och din kille använder nog samma ursäkt ! "nej jag är trött" blir det ofta när bebis i magen gör sig lite förmycket påmind för då går det bara inte att sexa ;) 
    pratade med min kille om detta och det visade sig att han känner exakt samma sak , även fast han inte  känner bebisen i magen så finns det stunder då han tänker mycket på barnet och då går det ju bara inte ! 

• Smecker

Han kanske är rädd att peta bebisen i ögat med kuken?

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (ledsen)

Såg att tråden skrevs för ett par månader sedan men försöker ändå! Hur har det gått för dig och er? Jag är nu exakt i samma sits som du och ville höra om det blivit bättre? Är också gravid och den delen jag förstå men detta problem brjade redan 4 månader INNAN jag blev gravid. Jag har tagit upp problemet två ggr men han säger bara att han inte har ngn lust... Ok? I år har vi haft sex typ 5 ggr :'( 

• StrawberryLove

Hej Cornetto & Anonym Ledsen,

Det är inte alls ovanligt att mannen inte vill ha sex under en graviditet, vilket är tragiskt för om man själv har lust under en graviditet så är det ju precis då man verkligen behöver ömhet och närhet och få känna sig åtrådd, när man har gått upp i vikt och kanske inte känner sig så vacker och sexig.

Men som sagt, det är inte ovanligt.

Det är inte farligt för barnet att ha sex så om det är det som är problemet så kan ni informera era respektive. Handlar det om annat, som att de inte finner en attraktiv så kanske det finns sätt, utan att försöka såra, för att få detta sagt. Och även så så har väl mannen själv behov. Fixar han det på egen hand då?

Jag tycker att kommunikation är A och O. Inte hela tiden och inte på ett elakt eller argumentaktivt sätt (om det går att undvika) men ni måste ta upp frågan till diskussion. Att gå omkring och 'vänta' på sex i flera månader eller ta initiativ och ständigt bli avvisad, det mår ingen bra av.

Har ni förklarat att även ni som kvinnor har behov och att ni behöver jobba på det tillsammans?
    Jag skulle betvivla att mannen skulle vilja se er med någon annan. Visst drastiskt att tänka så, men jag tycker det är så fult när män/kvinnor behagar inbilla sig att ett sexliv endast ska vara på deras premisser. Ett sexliv, speciellt när det inte fungerar, måste innehålla kompromisser.

Kram x

• Anonym (ledsen)
    StrawberryLove skrev 2013-08-21 16:43:24 följande:
    Hej Cornetto & Anonym Ledsen,

Det är inte alls ovanligt att mannen inte vill ha sex under en graviditet, vilket är tragiskt för om man själv har lust under en graviditet så är det ju precis då man verkligen behöver ömhet och närhet och få känna sig åtrådd, när man har gått upp i vikt och kanske inte känner sig så vacker och sexig.

Men som sagt, det är inte ovanligt.

Det är inte farligt för barnet att ha sex så om det är det som är problemet så kan ni informera era respektive. Handlar det om annat, som att de inte finner en attraktiv så kanske det finns sätt, utan att försöka såra, för att få detta sagt. Och även så så har väl mannen själv behov. Fixar han det på egen hand då?

Jag tycker att kommunikation är A och O. Inte hela tiden och inte på ett elakt eller argumentaktivt sätt (om det går att undvika) men ni måste ta upp frågan till diskussion. Att gå omkring och 'vänta' på sex i flera månader eller ta initiativ och ständigt bli avvisad, det mår ingen bra av.

Har ni förklarat att även ni som kvinnor har behov och att ni behöver jobba på det tillsammans?
    Jag skulle betvivla att mannen skulle vilja se er med någon annan. Visst drastiskt att tänka så, men jag tycker det är så fult när män/kvinnor behagar inbilla sig att ett sexliv endast ska vara på deras premisser. Ett sexliv, speciellt när det inte fungerar, måste innehålla kompromisser.

Kram x
    Väldigt kloka ord! Tack och du har så rätt. Som sagt i min situation så förstår jag helt om han inte vill ha sex nu när jag ser väldigt annorlunda ut med stor mage men detta började långt innan så är så räddatt han inte får tillbaka lusten. Jag är bara 31 och kan ju inte leva resten av mitt liv utan. Känns ju fruktansvärt konstigt. Nu när jag tagit upp det två gånger på allvar så borde det ju sätt igång lite tankar men inget händer. Han bara låtsas som vi inte har problemet. Men ska ta dina råd och se hur jag kan pussla ihop detta. Som sagt jag kommer vänta med sex tills efter bebisen men sen måste det komma igång
Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex med mig