StrawberryLove skrev 2013-08-21 16:43:24 följande:
Hej Cornetto & Anonym Ledsen,
Det är inte alls ovanligt att mannen inte vill ha sex under en graviditet, vilket är tragiskt för om man själv har lust under en graviditet så är det ju precis då man verkligen behöver ömhet och närhet och få känna sig åtrådd, när man har gått upp i vikt och kanske inte känner sig så vacker och sexig.
Men som sagt, det är inte ovanligt.
Det är inte farligt för barnet att ha sex så om det är det som är problemet så kan ni informera era respektive. Handlar det om annat, som att de inte finner en attraktiv så kanske det finns sätt, utan att försöka såra, för att få detta sagt. Och även så så har väl mannen själv behov. Fixar han det på egen hand då?
Jag tycker att kommunikation är A och O. Inte hela tiden och inte på ett elakt eller argumentaktivt sätt (om det går att undvika) men ni måste ta upp frågan till diskussion. Att gå omkring och 'vänta' på sex i flera månader eller ta initiativ och ständigt bli avvisad, det mår ingen bra av.
Har ni förklarat att även ni som kvinnor har behov och att ni behöver jobba på det tillsammans?
Jag skulle betvivla att mannen skulle vilja se er med någon annan. Visst drastiskt att tänka så, men jag tycker det är så fult när män/kvinnor behagar inbilla sig att ett sexliv endast ska vara på deras premisser. Ett sexliv, speciellt när det inte fungerar, måste innehålla kompromisser.
Kram x
Väldigt kloka ord! Tack och du har så rätt. Som sagt i min situation så förstår jag helt om han inte vill ha sex nu när jag ser väldigt annorlunda ut med stor mage men detta började långt innan så är så räddatt han inte får tillbaka lusten. Jag är bara 31 och kan ju inte leva resten av mitt liv utan. Känns ju fruktansvärt konstigt. Nu när jag tagit upp det två gånger på allvar så borde det ju sätt igång lite tankar men inget händer. Han bara låtsas som vi inte har problemet. Men ska ta dina råd och se hur jag kan pussla ihop detta. Som sagt jag kommer vänta med sex tills efter bebisen men sen måste det komma igång