Tvillingtjejer med lite problem i vardagen
Hej!
Jag har två tjejer som är 3,5 år gamla och jag skulle behöva lite input i en fråga.
Vi har haft 2-3 krismöten på dagis där de pratar mycket om att de inte gör som de säger och att de anser att de inte riktigt verkar förstå. Nu uttrycker jag det kanske fel här men jag vet att de bryr sig mycket om dem så det är inte det jag vill klaga på. Det är nu en specialpedagog inne och vi har möten inbokade både där och på BVC.
De är sena med språket men nu börjar det utvecklas mer.
Det vi märker hemma är att det är väldigt svårt att få dem att sitta vid bordet och att det tex är vissa saker som verkar låsa sig för dem. Tex så om de får en banan får man inte ha öppnat den innan. Då bryter de ihop. De måste efter en viss stund fråga om hjälp..
När de tex har sås på tallriken vill de ha mer och verkar inte förstå att de redan har (dagis exempel)
Det är otroligt svårt att få ner det här på ett bra sätt men det är pigga glada busiga tjejer men är då lite sena med talet. De är också väldigt irriterade och arga när de inte får som de vill:) Ligger lite i åldern men med tanke på att vi är många som ändå reagerar nu så kanske det är något..
vad tror ni?
Tacksam för råd.