• a j 91

Hur berätta för stor arbetsplats?

Hej!
    Jag jobbar på ett stort ställe, är väl ca 100 anställda i huset, men bara 20 på min avdelning.
    Har bara tänkt berätta för dom på min avdelning, men hur?
    Vi har inga möten som alla är på, och vi jobbar skift så det blir svårt att säga det en enda gång och nå alla!
    Går man runt och berättar för varje person?
    Skriver man det på info-tavlan?!

Eller struntar man i att säga något tills man blir så tjock att folk frågar?

Har berättat för min chef, men ingen annan, skäms väl inte men känns ändå som att det är lite svårt att säga det på något sätt..

• Svar på tråden Hur berätta för stor arbetsplats?
  • Annsiss

Man berättar väl bara för dem man arbetar nära resten lär bli varse med tiden, vore ju genant att skicka ut nått mejl eller liknade så intresserade är faktiskt inte folk

• Mellanmjölkens land

Jag skickade ut mail efter RUL när jag var gravid med dottern. Då visste redan mina närmare kollegor eftersom det var i stort sett omöjligt att dölja när vi satt 3 i samma rum och jag hade en tendens att bli grön i ansiktet och få springa ut till toan

• Griseknoen35

Skulle bara berättat för chefen och om det var någon som stog mig nära eller om någon fråga.

• greeneyes

Berätta för de du jobbar med som du anser vara dina vänner/närmsta kollegor. De uppskattar att höra det direkt från dig. Resten bryr sig nog faktiskt inte så mycket. Och om din arbetsplats funkar som de flesta andra så kommer ryktet ändå att gå snabbt, om inte annat när magen växer  

• anna1984

Arbetar på arbetsplats med drygt 200 andra fördelat på 24 000 kvm. Vi var lite osäkra på hur vi skulle berätta (arbetar på samma ställe), chef visste men ingen annan.. Så när vi varit på rul och allt var ok så lade vi ut bilden på Facebook och vips så visste alla..

Svar på tråden Hur berätta för stor arbetsplats?