• Anonym (been there)

Sexvägran/ointresse KAN vara psykisk misshandel

Har läst så många trådar här från människor som verkligen lider för att deras partners inte vill ha sex med dem. Har varit där själv.

I många fall är det säkert så att det finns helt "normala" skäl till den andra partnerns sexvägran/ointresse men det KAN också vara så att du utan att du kanske lever med en ( (cerebral) narcissist. Är det bara sexlivet som inte funkar? Eller är din partner inte ok mot dig i förhållandet i stort? Om du har känslan (och den kan vara vag som den var för mig i flera år) att det liksom är vaj på mer än sexet när det gäller din partner. Och särskilt om du samtidigt också blir förminskad, utsatt för tigande (silent treatment) osv så KAN en ledtråd vara att läsa in dig på narcissism och gärna också cerebral narcissism. Det har hjälpt mig att förstå vad som egentligen pågick i mitt 10-åriga sexlösa äktenskap. Observera att narcissisten kan vara av vilket kön som helst.

Några tips:

www.toddlertime.com/sam/29.htm

www.lisaescott.com/forum/2012/04/13/sex-abuse-cerebral-narcissist-somewhat-explicit

health.groups.yahoo.com/group/narcissisticabuse/message/7048

planetjan.wordpress.com/2008/08/15/close-encounter-with-a-narcissist-part-3/

• Svar på tråden Sexvägran/ointresse KAN vara psykisk misshandel
  • Anonym (lämnat)

Jag var utsatt för detta av min man som led av narcissistisk störning, men på ett mer sadistiskt sätt. Han var sexmissbrukare insåg jag för sent, och hämtade inspiration i tysthet på nätet. Inga våldsamheter men porrinspirerat på olika sätt. Det som visades som ointresse för vanlig närhet, sex och även sex med "krydda", eskalerade till utpressning, om han inte fick göra ditt eller datt så blev det inte ens en kram eller "bestraffning med silent treatment". Den psykiska misshandeln är över, jag fick terapi och är ganska ok - men omgivningen skulle aldrig kunna inse att han är sedan. Han spelar sin roll som "bra man" oerhört väl.

• Anonym (lämnat)
    Anonym (lämnat) skrev 2013-07-13 13:55:59 följande:
    Jag var utsatt för detta av min man som led av narcissistisk störning, men på ett mer sadistiskt sätt. Han var sexmissbrukare insåg jag för sent, och hämtade inspiration i tysthet på nätet. Inga våldsamheter men porrinspirerat på olika sätt. Det som visades som ointresse för vanlig närhet, sex och även sex med "krydda", eskalerade till utpressning, om han inte fick göra ditt eller datt så blev det inte ens en kram eller "bestraffning med silent treatment". Den psykiska misshandeln är över, jag fick terapi och är ganska ok - men omgivningen skulle aldrig kunna inse att han är sedan. Han spelar sin roll som "bra man" oerhört väl.
    Kan tilläggas att historien den andra länken påminner kusligt mycket om en av hans "sidoaffärers" historia om sina upplevelser med honom. Porr gav honom mer än fysisk närhet . Hon var ett sexverktyg, men inget värdefullt sådant, men för att behålla henne så lovade han henne vänskap och stöd och utnyttjade svaga sidor hos henne.
Svar på tråden Sexvägran/ointresse KAN vara psykisk misshandel