• Jacquline

För oss som har män i fängelse

Tänkte att vi kunde samlas här och stötta varandra, byta erfarenheter och diskutera. Min man ska snart åka in, vet inte domen än men max 3 år säger advokaten. I mig är det kaos. Så många frågor kring detta. Har hittat andra trådar men alla är gamla. Hoppas många vill joina och dela med sig på denna sida.

• Svar på tråden För oss som har män i fängelse
  • George 1
    Jacquline skrev 2013-03-10 13:21:26 följande:
    Tänkte att vi kunde samlas här och stötta varandra, byta erfarenheter och diskutera. Min man ska snart åka in, vet inte domen än men max 3 år säger advokaten. I mig är det kaos. Så många frågor kring detta. Har hittat andra trådar men alla är gamla. Hoppas många vill joina och dela med sig på denna sida.

Varför dras ni till män som är kriminella ?
    Detta kan inte vara ngt som bara en dag dyker upp för er ? 
    En gång kriminell alltid glidande på lagens råmärke sägs det.
    Förstår inte hur mna frivilligt som tjej, kan   starta ett förhållande med .
     en kriminell person.hamnat i klameri med rättvisan, jag hade dragit direkt med barn och ungar !
     Hade jag varit i ett förhållande och tjejer   

Tror många funderar i dessa banor som jag gör ! 
  • Jacquline

En kriminell bejöver inte vara farlig eller elak eller en dålig pappa. Tvärtom. Kriminella män månar om sina familjer, har enormt tålamod med barn och är fantastiska mot sin fru. De flesta iallafall. Nu var det inte det som skulle diskuteras här utan här ska vi stötta varandra när Våra män är frihetsberövade..

• michelina

Jag blev kär i min man innan jag visste vad han höll på med.
    Det var ingen annan som visste om det heller.

Även om han har gjort något riktigt jävla dumt så finns det en bra människa där bakom oxå. 
    Det är den mannen jag älskar.
    Han får mig att tycka om livet, att det är värt att leva.
    Allt vi delar går inte bara att kasta bort hur som helst

Tro inte att jag tycker det han gjort är ok.

TVÄRTOM!

Han vet mycket väl vad jag tycker och har nu en sista chans att visa att han vill vara en bra människa.

• michelina
    Jacquline skrev 2013-03-10 13:21:26 följande:
    Jag lider med dig Jacquline. 
     Det är fruktansvärt jobbigt att inte veta .

Styrkekram till dig! 
  • Jacquline

Ja precis så är det!

Sitter din man just nu?

Rättegången är idag och det är jätte jobbigt.

Vi vet att han kommer bli frihetsberövad, men inte hur länge.

Tack <3

• michelina

Ja han sitter inne nu.
    Han har nästan 1 år kvar.

Sitter din man häktad?
    Var du på rättegången?
    Jag var på ett par av förhandslingsdagarana o d tyckte jag kändes väldigt bra att få höra vad som sades där.

Ovissheten är det jobbigaste.
    Min gubbe blev hämtad av polisen o häktad o innan man vet vad som händer o var han finns o varför är fruktansvärt. 

O i väntan på rättegång som man vet kommer bli fällande så e d skitjobbig väntan. 
    Man frågar sig vad som ska hända vem man kan prata med o hur man ska klara av allt runt omkring.

• em3lie86

Hej jag undrar lite om det är någon som har nån koll på österåkers anstalten hur det är där? Vi väntar vårt första barn och jag fick reda på igår att han blivit flyttad bort dit. Har varit en massa flyttande hit och ditt på han så man blir inte klokare för var dag som går. Tänkte om det är nån som har haft sin anhöring settat där? om nån vet hur långt tid det kan ta att få besök och telefon tillståndet? Om man måste ha barn eller va gifta för få boka besökslägenheten osv. tacksam för alla svar som finns. kram på er 

• michelina
    em3lie86 skrev 2013-04-07 10:02:30 följande:
    Hej jag undrar lite om det är någon som har nån koll på österåkers anstalten hur det är där? Vi väntar vårt första barn och jag fick reda på igår att han blivit flyttad bort dit. Har varit en massa flyttande hit och ditt på han så man blir inte klokare för var dag som går. Tänkte om det är nån som har haft sin anhöring settat där? om nån vet hur långt tid det kan ta att få besök och telefon tillståndet? Om man måste ha barn eller va gifta för få boka besökslägenheten osv. tacksam för alla svar som finns. kram på er 
    Jag har ingen erfarenhet om österåker.
    men däremot så ska telefontillstånd och besökstillstånd följa med till  den nya anstalten. så funkade det när min blev flyttad.
    Ang besökslägenheten så måste man nog inte vara gifta eller ha barn.
    Antar att avståndet till anhöriga spelar in o så.
    Men jag vet inte vad exakt som gäller då det inte funnits någon sådan på de anstalter där min gubbe varit.  
    Alla anstalter har ju ingen besökslägenhet tyvärr. =(  
  • em3lie86
    Tack för svaret :) Jag hoppas att det godkänns iaf. Man blir så låst när man inte hör någon alls. Och man sitter och letar info på internet men får ju ram enbart det "bra" som dkrivs från kriminalvården osv. Man skulle vilja höra från nån som settat där så man får se den rikigtiga insidan hur allr funkar lixom. Men tack så jätte mycket för hjälpen :) mvh
  • brt666

besökstillstånd och telefontillstånd följer inte nödvändigtvis med till den nya anstalten, de ska göra en ny säkerhetsbedömning
    Kriminalvården ska behandla ansökan inom 2 veckor från det att de anser att de fått in ansökan.

• Jacquline

18 månader blev det.

Han ska frivilligt inställa sig efter sommaren och få det gjort.

Tankarna kring hur man klarar allt här på utsidan är jätte jobbiga.

Hur får man ekonomin att gå ihop?

När får man ses?

Hur ofta?

Hur får ni vardagen att gå ihop?

Jag har ingen koll på anstalterna tyvärr men ska kolla upp var de är bäst i vår del av landet.

Det enda jag vet säkert är att han är min man, jag är hans fru och jag lämnar aldrig hans sida.

Svar på tråden För oss som har män i fängelse