• Felicia111

    Vad gör ni?

    Ni som är hemma med era barn, vad har ni för hobbys och vad brukar ni sysselsätta er med på dagarna`?

    Bortsett från städning, matlagning m.m.

    Börjar bli lite rastlös och hade vart kul med tipps :)

  • Svar på tråden Vad gör ni?
  • TomMon

    Vi gick ut långa promenader, pysslade med scrapbooking, klistrade med klistermärken i pysselböcker, lekte med lera, vek origami, streamade film, bakade, byggde lego.

    Egentiden spenderades med att läsa, spela tv-spel, kolla på film, surfa, virka Amigurumis. Hade kunnat vara hemma hela livet! :)

  • pigglet

    tja, vardagsrutinerna tar ju mycket tid.

    Sedan blev det en del öppna förskolan (när de var små babysång), bibliotek (på ett av dem hade de typ sagostund dessutom!), badhus. Måååånga lekparker. Vi bor i hus så det var mycket att vi bara gick ut på gården eller promenerade runt i grannskapet, plaskade i vattenpölar, samlade vatten eller maskar, pysslade i trädgården, grillade eller bara gjorde upp en eld.
    På vintern pulka, skidor, skridskor, snögubbar, snöbollskrig, gräva tunnlar och grottor.
    Jag försökte oftast vara ute 2 gånger/dag, då gick dagarna rätt fort faktiskt. Äta ute så ofta det gick/kändes lämpligt. 

    Annars träffade vi ofta andra som också var hemma, ett par år fanns det flera på gatan som var hemma men annars åkte vi hem till någon eller bjöd hit dem. När barnen blev äldre blev det mer att träffas ute någon stans.    

  • Felicia111
    pigglet skrev 2013-03-10 14:41:16 följande:
    tja, vardagsrutinerna tar ju mycket tid.

    Sedan blev det en del öppna förskolan (när de var små babysång), bibliotek (på ett av dem hade de typ sagostund dessutom!), badhus. Måååånga lekparker. Vi bor i hus så det var mycket att vi bara gick ut på gården eller promenerade runt i grannskapet, plaskade i vattenpölar, samlade vatten eller maskar, pysslade i trädgården, grillade eller bara gjorde upp en eld.
    På vintern pulka, skidor, skridskor, snögubbar, snöbollskrig, gräva tunnlar och grottor.
    Jag försökte oftast vara ute 2 gånger/dag, då gick dagarna rätt fort faktiskt. Äta ute så ofta det gick/kändes lämpligt. 

    Annars träffade vi ofta andra som också var hemma, ett par år fanns det flera på gatan som var hemma men annars åkte vi hem till någon eller bjöd hit dem. När barnen blev äldre blev det mer att träffas ute någon stans.    
    menade mer vad ni gör när barnen sover middag, eller roar sig med sina leksaker så man får en liten stund över :)
  • pigglet
    Felicia111 skrev 2013-03-10 14:44:02 följande:
    menade mer vad ni gör när barnen sover middag, eller roar sig med sina leksaker så man får en liten stund över :)
    Aha!   :)

    Nja, första barnet sov inte, varken dag eller natt. Skrek all vaken tid på dagarna.
    Och följande barn - då var det ju alltid någon som var vaken...   Jag har nog haft fullt upp med vardagsrutinerna tror jag.
Svar på tråden Vad gör ni?