• lej

restips för långflygning!

I maj ska jag ta med min son som då kommer vara 9 månader för att hälsa på min syster i USA. Min mamma kommer också vara med på resan så jag kommer inte vara ensam.
    Däremot behöver jag tips!
    Vad ska jag ha med mig?
    Hur gör man med vagn? behöver jag en under själva resan dit eller kan jag lika gärna skaffa en när vi kommer fram?
    hur tusan roar man  en bebis som aldrig sitter still på ett plan i nästan 9 timmar?!

Jag behöver ALLA tips jag kan få!

• Svar på tråden restips för långflygning!
  • Makrame

Vi flög till USA när sonen var 10 månader. Bästa tipsen jag har är:

Välling/ersättning i tetra om du inte ammar.

En liten påse med nyinköpta leksaker som barnet inte sett innan.

iPad.

Kakor eller rån eller nåt som går att småäta.

Absolut vagn men även bärsele.
    När vi flugit från Arlanda har vi aldrig fått ha med vagnen till gaten, men det går däremot bra i USA.

Näsdroppar vid start och landning är också bra.

Trevlig resa! :)

• lej

Nyinköpta leksaker! vilket bra tips! hade jag aldrig kommit på själv :)

Så man måste alltså checka in vagnen på arlanda? Kan man inte nyttja den vid mellanlandning då? det är väl framförallt där man behöver den.

tack för tipsen Skrattande

• Dixie

Vi har flugit en del med barnen och ofta har vi fått vagnen vid mellanlandningen, men inte alltid. Var ska ni mellanlanda? Glöm inte ombyte till både dig och barnet. Jag brukar också ha en liten väska/påse till blöjor och våtservetter att ta med till flygplanstoaletten, så slipper du ta med hela skötväskan dit.

• lej
    Dixie skrev 2013-03-11 10:43:40 följande:
    Vi har flugit en del med barnen och ofta har vi fått vagnen vid mellanlandningen, men inte alltid. Var ska ni mellanlanda? Glöm inte ombyte till både dig och barnet. Jag brukar också ha en liten väska/påse till blöjor och våtservetter att ta med till flygplanstoaletten, så slipper du ta med hela skötväskan dit.
    På ditvägen kommer vi mellanlanda i amsterdam och på hemvägen i Paris. Det är iofs bara mellanlandningar på ca 1.5 timme så då kanske bärselen räcker?
Svar på tråden restips för långflygning!