• Niice

Varför får detta lov att visas på TV utan att det blir censurerat?

De flesta av er har nog sett Kehas nya musikvideo som heter "Die young" på MTV eller något annat ställe.

Videon innehåller satanistiska budskap. Ett uppochnedvänt kors flashas inför tittarnas ögon inte mer än 5000 gånger, sataniststjärnan syns tydligt när de har en gruppsexorgie och pyramidtecken syns, det allseende ögat och mycket mer.

Jag är ingen kristen fanatiker men hur är det möjligt att detta får visas på TV utan att censureras? Många barn och tonåringar sitter och kollar just på MTV.

Här är videon där du kan se själv. I mina ögon är det helt sjukt!

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 10:53
    Ke$has musikvideo ska det stå
  • Svar på tråden Varför får detta lov att visas på TV utan att det blir censurerat?
  • Niice
    Anonym skrev 2013-03-14 00:28:51 följande:

TS jag rekommenderar dig sidan vigilantcitizen.com om du inte redan känner till den.

Ägaren stängde ner forumet, tyvärr. Där kunde man läsa mer om MK Ultra och annat.

Fortfarande bra men tråkigt att forumet stängdes ner...också lite suspekt men men.

Ja den har jag varit inne på några gånger nu i dagarna. Intressant läsning!
  • Themis
    Niice skrev 2013-03-13 22:23:48 följande:
    Produkter som innehåller HEK293 bla svensk fisk, Pepsi och Nestlé.

www.kipnews.org/2012/03/11/products-that-cont.../
    Nej, inga Pepsiprodukter innehåller fosterceller, men en underleverantör har använt dessa för att ta fram smakämnen. Men som vanligt har pro-lifers fått en hel del om bakfoten, det är helt som vanligt.

www.snopes.com/politics/medical/pepsi.asp

Och sen hoppas jag att du aldrig behöver cancermedicin eller vävnadstransplantioner då, för vad tror du man använder för att forska fram dessa?

Jo, mänskliga cellinjer.

HEK 293 -linjen är njurceller som togs från ETT foster år 1972, och har förökats i laboratorier över hela världen sedan dess, för att användas i ett otal forskningsprojekt för framtagande av viktiga läkemedel och biotekniska uppfinningar.

Andra exempel på "odödliga" mänskliga cellinjer som används i forskning är t.ex. HeLA (förkortning av Henrietta Lacks, den kvinna som hade dessa tumörceller som man kunde hålla liv i) och Jurkat.

en.wikipedia.org/wiki/Immortalised_cell_line
    en.wikipedia.org/wiki/Henrietta_Lacks
    en.wikipedia.org/wiki/Jurkat_cells

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • Smecker
    Themis skrev 2013-03-17 15:21:58 följande:
    Nej, inga Pepsiprodukter innehåller fosterceller, men en underleverantör har använt dessa för att ta fram smakämnen. Men som vanligt har pro-lifers fått en hel del om bakfoten, det är helt som vanligt.

Och sen hoppas jag att du aldrig behöver cancermedicin eller vävnadstransplantioner då, för vad tror du man använder för att forska fram dessa?

Jo, mänskliga cellinjer.

HEK 293 -linjen är njurceller som togs från ETT foster år 1972, och har förökats i laboratorier över hela världen sedan dess, för att användas i ett otal forskningsprojekt för framtagande av viktiga läkemedel och biotekniska uppfinningar.

Andra exempel på "odödliga" mänskliga cellinjer som används i forskning är t.ex. HeLA (förkortning av Henrietta Lacks, den kvinna som hade dessa tumörceller som man kunde hålla liv i) och Jurkat.

Men.. illuminati då?! Förvånad
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Themis
    Smecker skrev 2013-03-17 15:24:17 följande:
    Men.. illuminati då?! Förvånad
    That is for me to know and mere mortals to wonder about.
    ?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • Anonym (vembestämmer)
    Niice skrev 2013-03-11 10:41:11 följande:
    De flesta av er har nog sett Kehas nya musikvideo som heter "Die young" på MTV eller något annat ställe.

Videon innehåller satanistiska budskap. Ett uppochnedvänt kors flashas inför tittarnas ögon inte mer än 5000 gånger, sataniststjärnan syns tydligt när de har en gruppsexorgie och pyramidtecken syns, det allseende ögat och mycket mer.

Jag är ingen kristen fanatiker men hur är det möjligt att detta får visas på TV utan att censureras? Många barn och tonåringar sitter och kollar just på MTV.

" rel="nofollow" target="_blank">

Vill du inte att ditt barn ska se detta ska du kanske inte ha MTV. Själv ser jag inget "fel" eller "omoraliskt" i att mitt barn ser detta. Jag skulle snarare ta tillfället i akt att bjektivt försöka prata med mitt barn om både satanism och MTV.
    Man kan inte bara censurera allt. Man behöver upplysa sina barn. Och vem är det som bestämmer om videon är omralisk eller inte. Du och jag har inte samma åsikter så då får du vä stänga av den kanalen.

Det finns program som jag inte vill att mitt barn ska se ensamma framför TVen. Men då ser jag till att antingen inte ha kanalen eller se programmen tillsammans med mitt barn. 
  • Gung Ho
    Varför får detta lov att visas på TV utan att det blir censurerat?
    För att vi inte bor i Kina/Nordkorea/Ngn religiöst fundamentalistiskt stat kanske?
  • Niice
    Themis skrev 2013-03-17 15:21:58 följande:

Jo, mänskliga cellinjer.

Intressant! Tack för det.
  • Niice
    Anonym (vembestämmer) skrev 2013-03-19 09:35:31 följande:
    Vill du inte att ditt barn ska se detta ska du kanske inte ha MTV. Själv ser jag inget "fel" eller "omoraliskt" i att mitt barn ser detta. Jag skulle snarare ta tillfället i akt att bjektivt försöka prata med mitt barn om både satanism och MTV.
    Man kan inte bara censurera allt. Man behöver upplysa sina barn. Och vem är det som bestämmer om videon är omralisk eller inte. Du och jag har inte samma åsikter så då får du vä stänga av den kanalen.

Det finns program som jag inte vill att mitt barn ska se ensamma framför TVen. Men då ser jag till att antingen inte ha kanalen eller se programmen tillsammans med mitt barn. 
    Det är sant.
  • Texasthecat

1: MTV visar musikvideos? När jag blev av med kanalen hade jag inte sett en enda msikvideo på den kanalen på ca 2 år...

2: Är det fel länk eller? För den där videon som länkades till i TS är ju mesigare och mer harmlös än massor av skiten på Barnkanalen...

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Lilfjutt BF 14/5-13 samt sambon Kenji...
  • Bernt Eklund

Djävla hopen idioter på ett och samma ställe.
    Resultatet är bara läsa TS med anhängare!

• Pilgrim

">

Vi har ingen TV-censur i Sverige. Borde stå klart för flertalet bildade människor
Svar på tråden Varför får detta lov att visas på TV utan att det blir censurerat?