• Cerrgweni

    Söker nya vänner i Göteborg

    Hej!

    Jag bor på Norra Hisingen med min sambo och dotter som nu är 3 månader.

    Vi är ganska nyinflyttade till Göteborg och jag söker nya kontakter. Gärna med barn i samma ålder.
    Känner att det blir lite ensamt om dagarna..  

    Nu när våren kommer smygandes så vore det kul att kunna gå på promenader och dricka lite kaffe i solen osv..  
    Eller kanske gå genensamt till öppna förskolan tex.. Har inte vågat mig dit ännu på egen hand...

    Är öppen för det mesta!!         

  • Svar på tråden Söker nya vänner i Göteborg
  • Cerrgweni

    Jag finns på Hisings Backa..

    Har hört mycket gott om öppna förskolan här med.. Men tycker det är lite läskigt att gå ensam ändå.. Det känns som alla där redan känner varandra osv..  
    Ska tuffa till mig nästa vecka tänkte jag..
    Vi har mammaträffarna på bvc samma dagar som öppna förskolan har öppet för de allra minsta. Men bvc är bara varannan vecka.. Så nästa vecka ska jag försöka komma iväg..    

    Hur många barn har du? Hur gamla? 

  • Malin01

    Såg precis den här tråden och hoppar in :) Vi flyttar till Lindome i maj, tidigare bott i GBG. 1a barnet, bf nu 4/4

  • Doodie1
    Kamillan skrev 2013-03-12 20:54:06 följande:
    Vart i Gbg bor du?? Jag bor i kärra o öf här är underbar!!
    Vad kul, jag bor också i kärra sen december. Trivs gott hittills och har hunnit gå på öf någon runda, men inte pratat så mkt med mammorna där än. Tänkte testa pysselkvällen den 23 april, har du varit på det?
    Hojta till om du vill sammanstråla någon dag, skulle vara kul med en promenadkompis! :)
  • Cerrgweni

    Vad kul att det dyker upp fler och fler i tråden!
    Lite utspridda är vi.. Men vad gör väl det..

    Jag tänkte på angående öppna förskolan.. Får man gå på vilket man vill eller måste man gå på det man har närmast?
    Jag och Wilma har fortfarande inte kommit iväg dit. Tycker fortfarande det känns läskigt att gå dit ensam. Men ska satsa på det nu på torsdag kanske.. Är ju bara torsdagar som det är babyöppet här hos mig.     

  • prickigkatt

    I Lindome är det ingen som kollar vart man är ifrån. Finns en bok där de vill att man ska skriva upp sig för att visa på behovet. Så var det i alla fall sist jag var där.

  • MariaTherese77

    Såg precis tråden och hoppar in. Vår dotter föddes den 9 februari i år. Jag har inte varit på öppna förskolan än så jag har ingen koll på hur det fungerar. Har ni kommit iväg?

  • Nyinflyttad01

    Är kanske lite sent ute då var ett tag sen denna tråden skapades men är ganska nyinflyttad och söker även jag lite nytt roligt folk att umgås med - en fika eller en kall öl nån helg vore ju trevligt :)

  • Cerrgweni

    Ja, lite dött är det här.. Så tråden har nog inte tillfört så mycket kanske..!

    Vart i Gbg bor du Nyinflyttad01?
    Har du barn?
    Min Wilma bli 1 år i början av dec. Helt galet fort har detta året gått!
    Hade varit kul att ses!

Svar på tråden Söker nya vänner i Göteborg