• Anonym (IVF)

Öm och svullen efter ÄP

Jag gjorde äggplock idag och nu har jag ganska ont i hela magen. Inte bara "mensvärken" man hade direkt efter plocket, utan mer i hela buken. Är lite svullen också.

Ni som gjort ÄP och inte blivit överstimulerade, var in ömma på det här sättet på kvällen?

Har blivit överstimulerad en gång förut och då var det ungefär såhär, men den gången var det dubbelt så många blåsor så jag hoppas att det inte ska va så illa den här gången.

• Svar på tråden Öm och svullen efter ÄP
  • Anonym (IVF)

*Puffar*

Är öm och svullen idag med så det är väl bara att konstatera överstimulering igen... Men det vore ändå kul om nån annan skrev om sina erfarenheter!

• Anonym

Det vettigaste är väl att ringa kliniken och höra om du bör komma in på undersökning? Överstimulering kan ju bli farligt.

• Anonym (IVF)
    Anonym skrev 2013-03-12 15:56:51 följande:
    Det vettigaste är väl att ringa kliniken och höra om du bör komma in på undersökning? Överstimulering kan ju bli farligt.
    Jo jag ska dit imorgon och får troligtvis höra att jag är överstimulerad och inte får sätta tillbaka embryo. Sedan kommer de hålla koll på mig. Jag har varit med om detta förut så jag vet att det inte är så farligt just nu, kan bli mycket värre...

Startade tråden för att jag inte vet hur det känns att inte bli överstimulerad, tänkte att första dygnet kanske kunde kännas likadant.
Svar på tråden Öm och svullen efter ÄP