Simri skrev 2013-03-13 15:45:51 följande:
Jo isofix känns ju väldigt praktiskt. Du verkat väldigt insatt så jag ska passa på att fråga om vad du tycker om Maxi-Cosi Mobi:n? Är det en bra stol (bortsett från att den saknat isofix och tar mkt plats)?
nja, jag tycker den blir trång fort, nu är min kille bredaxlad och ett långsmalt barn har mer plats men i axkid finns det mer plats och där blir det inte trångt på samma sätt.
Många bla. jag har problem med selen, den är jättetrög att dra åt och kommer inte tajt på kroppen, sen att den har höga sidor vid låren gör att det är svårt att sitta skräddare med benen så barnet kan inte ändra ställning lika lätt utan får sitta rakt fram med benen. Endel tycker det funkar kanon andra som min son blir galna. Han gallskrek när han var kring året för det blev jobbigt att sitta rakt ut med benen, det var för kort så han nådde inte fram till sätet utan fötterna hängde i luften. så fort vi bytte blev han nöjd.
Men den är mjuk och kanon för små barn, han satt som en kung mellan 6månader till 1år, så det är lite antingen eller med den stolen. Antingen älskar man den eller så tycker man den är en sämre stol för att den är trång, tar stor plats, selen bråkar, är svårmonterad i vissa bilar osv. Vet många som är nöjda men många som också är missnöjda.
Men i rätt bil, och med rätt barn så funkar den absolut och kan vara en kanonbra stol. Inte lika lång rygg som tex. axkid så man lär få byta till en till bakåtvänd innan barnet kan vändas framåt.