• Fröken Frågvis

Uppehåll Pergotime efter två äggblåsor -någon mer?

Jag har nu ätit tre kurer Pergotime. Blev gravid på de båda första kurerna, men fick tidiga missfall båda gångerna. Den senaste kuren såg läkaren två mogna äggblåsor på vul, men den här gången tog det sig dessvärre inte alls. Nu vill läkaren att jag ska göra uppehåll en månad eftersom jag fick två äggblåsor förra kuren, men jag vill helst bara sätta igång med ett nytt försök direkt. Jag undrar därför hur andra läkare resonerar, många följer ju inte ens upp med vul och då har man ju ingen aning om hur många äggblåsor som mognar. 

Finns det någon annan här som också fått två mogna äggblåsor och hur ställde er läkare i så fall till det?  Fick ni fortsätta med en ny kur eller fick ni göra uppehåll en månad? Jag har massor med Pergotime hemma så tanken att köra en ny kur i smyg är ju lite lockande, men samtidigt är det ju inte värt det om jag riskerar att släppa fler än två ägg.

Hjälp mig snälla! 

• Svar på tråden Uppehåll Pergotime efter två äggblåsor -någon mer?
  • Cikoriana

Jag har två äggblåsor som de sett på vul. Men vi fick inget förbud eller blev tillsagda att ta uppehåll efter denna behandlingen.

• Fröken Frågvis

Tack för era svar. Det är så konstigt att alla läkare säger olika saker! I slutändan bestämde jag ändå att inte ta någon pergo i smyg den här månaden. Opererades för en cysta på ena äggstocken i höstas och kom fram till att jag hellre tar en månad utan ägglossning än riskerar att hamna på operationsbordet igen.

• litet lejon

Jag fick äl på pergotime men valde att låta bli pergo var tredje månad och vila kroppen, har hört att man kan ha kvar effekten ändå. Det var på en pergofri månad jag blev gravid, nu i v 10. Kan gå ändå!

• Fröken Frågvis
    litet lejon skrev 2013-03-18 06:02:25 följande:
    Jag fick äl på pergotime men valde att låta bli pergo var tredje månad och vila kroppen, har hört att man kan ha kvar effekten ändå. Det var på en pergofri månad jag blev gravid, nu i v 10. Kan gå ändå!

Grattis till liten i magen! Har du egen äl även utan pergo? Jag hoppas effekten sitter i för mig den här månaden, men normalt har jag väldigt sällan äl utan pergo.
  • litet lejon
    Fröken Frågvis skrev 2013-03-22 10:40:19 följande:

Grattis till liten i magen! Har du egen äl även utan pergo? Jag hoppas effekten sitter i för mig den här månaden, men normalt har jag väldigt sällan äl utan pergo.
    Tack! Håller alla tummar att den vill stanna och mår bra. Jag har egen ägglossning men kanske 1-3 ggr/år sedan jag fyllde 30, innan dess aldrig. Men min kropp (och pco för ganska många) lär sig med åren, ju fler som släpper desto lättare släpper nästa osv. Pergo gjorde susen för att få till mer regelbundenhet. Lycka till! 
  • Pastell1983

Jag fick två i december men blev inte gravid. Skulle göra uppehåll i januari. Men här rekommenderar de varannan månad till alla för de tycker äggstockarna ska få vila en månad. Effekten sitter ändå oftast i ändå.

Svar på tråden Uppehåll Pergotime efter två äggblåsor -någon mer?