Har jag verkligen inte rätt till stödfamilj trots bakgrund?!
Blir så ledsen, har tuffa år bakom mig är ensamstående med tre små barn. Har vart med om psykisk o fysisk misshandel. Känner ingen här där jag bor och har ingen avlastning från familj heller, jag är med barnen dygnet runt förutom när dom går på dagis då. Men känner mig psykiskt nedbruten och det är tungt med allt ansvar helt själv. har ett hjärta fullt med sår och det enda man tänker på är all skit som hänt.
Jag har inget att se fram emot längre känns det som. Saknar helt ett socialt liv med vänner, att bara kunna åka iväg utan barnen och träffa vänner, det finns överhuvudtaget inte ens. Känner mig som en kass mamma...
Sökte för ett tag sedan stödfamil men fick avslag.
Dom sa att det är inte för att jag ska få avlastning, utan att det är barnen som måste må dåligt för att dom ska kunna få stödfamilj!
Mina barn mår bra men det är ju jag som behöver hjälp och det har jag tydligen inte rätt till. Det gör ju tydligen inte något att barnen får en psykiskt nedbruten mamma som inte orkar längre. Menar dom att jag ska säcka ihop tills jag inte orkar ta hand om dom, då kommer dom väl ta barnen ifrån mig istället och det är ju det sista jag vill.
:(