• spöke

Flicknamn med mycket S - vilket gillar du bäst?

B-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66101995.html
    D-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66117903.html
    F-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66162144.html
    G-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66295998.html
    H-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66417749.html
    J-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66519318.html
    K-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66858902.html
    L-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67029385.html
    M-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67737307.html
    N-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67764285.html
    P-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68608482.html
    R-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69006273.html

Ni som har följt trådarna i listan ovan vet vad det handlar om: 20 namn som innehåller den aktuella konsonanten (inbakad i namnet). Förhoppningsvis kan listorna inspirera dig som letar namn... eller bara roa för stunden.

Dags för S-iga namn! En vanlig bokstav - så det fick bli en hård gallring.
    Kommentera gärna vilka namn du gillar/ogillar.

Spöke
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-12 20:29
    Pojknamn med mycket S: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69136719.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn med mycket S - vilket gillar du bäst?
  • spöke
    Vulpecula skrev 2013-03-12 21:03:20 följande:
    Här gillar jag särskilt Disa, Elsa, Isis, Sissela och Susanna. Det sistnämnda fick min röst. :)
    Solrosens skrev 2013-03-12 21:03:34 följande:
    Kristina!

Tack för era röster. Solig
  • Härfjätter

Här röstade jag på Sissela. Ett underbart medeltidsnamn - "Jungfru Sissela Bölja" - som ändå inte är för knasigt i en vardag på 2000-talet. Feminint och lagom ovanligt. I andra hand säger jag Elise - också ett klassiskt, feminint, romantiskt namn.

I övrigt gillar jag endast Josefin (fast jag tycker det blir finare med e på slutet och ännu hellre ph också), Kristin och Kristina, Susanna och Susanne. Det är vackra, klassiska och kvinnliga namn. (Åsa är också ett klassiskt namn och helt vettigt SÅ, men det är ganska fult rent ljudmässigt tycker jag...)

Asta, Elsa och Ester tycker jag är fula rent ljudmässigt, plus att jag förknippar dem med gamla kärringar.

Disa är fint i sig och jag tycker i princip att fornnordiska namn är viktiga att bevara. MEN just Disa känns lite flummigt/miljöpartistiskt...

Isis och Esmeralda är vackra, feminina och lite mystiska namn - men för knasiga vare sig flickan som vuxen ska sitta i Volvos styrelse eller i kassan på Hemköp...

Lisa är ett smeknamn - inte ett riktigt namn.

Jasmine, Melissa och Vanessa går fetbort, för att jag förknippar dem med White Trash-familjer.          

• spöke
    Härfjätter skrev 2013-03-13 05:40:40 följande:
    Här röstade jag på Sissela. Ett underbart medeltidsnamn - "Jungfru Sissela Bölja" - som ändå inte är för knasigt i en vardag på 2000-talet. Feminint och lagom ovanligt. I andra hand säger jag Elise - också ett klassiskt, feminint, romantiskt namn.

I övrigt gillar jag endast Josefin (fast jag tycker det blir finare med e på slutet och ännu hellre ph också), Kristin och Kristina, Susanna och Susanne. Det är vackra, klassiska och kvinnliga namn. (Åsa är också ett klassiskt namn och helt vettigt SÅ, men det är ganska fult rent ljudmässigt tycker jag...)

Asta, Elsa och Ester tycker jag är fula rent ljudmässigt, plus att jag förknippar dem med gamla kärringar.

Disa är fint i sig och jag tycker i princip att fornnordiska namn är viktiga att bevara. MEN just Disa känns lite flummigt/miljöpartistiskt...

Isis och Esmeralda är vackra, feminina och lite mystiska namn - men för knasiga vare sig flickan som vuxen ska sitta i Volvos styrelse eller i kassan på Hemköp...

Lisa är ett smeknamn - inte ett riktigt namn.

Jasmine, Melissa och Vanessa går fetbort, för att jag förknippar dem med White Trash-familjer.          

hannis skrev 2013-03-13 07:06:23 följande:
    Elsa och Ester är mina favoriter.
    Tack för era röster och kommentarer! Solig

• June

Disa och Vanessa är fina namn, men jag röstade på Disa.

• viktoria87

Elsa gillar jag och Esmeralda...fast där föredrar jag nog en kortform som typ Esmeé =)

• MadHatter

Jag gillar Jasmine med j-ljud i början. De jag känner som uttalar så stavar dock med Y.

Svar på tråden Flicknamn med mycket S - vilket gillar du bäst?