• Anonym (orolig 18-åring)

är jag bisexuell??

Tja!

Jag är en tjej på 18 år. Jag har lite funderingar över om jag kanske är bisexuell.

Jag har förnuvarande en pojkvän sedan 2 år tillbaka. Jag har under denna tiden haft sex med två tjejer utan hans medvetande. Första gången var med en väldigt nära tjejkompis på fyllan. Ca tre månader efter det träffades vi igen på en festa )jag flyttade ifrån staden och var inte hemma så ofta) Då blev hon super full och jag tog hand om henne när hon spydde. 

I den situationen kunde jag bara tänka på hur snygg och vacker hon var. Jag kunde bara tänka på det vi gjorde och hur gärna jag ville göra om det. Sedan när hennes kille kom och hämtade henne och skulle köra hem henne kände jag verkligen hur jag ville vara den som nattade henne och gosade med henne tills hon somnade. 

Då började jag fundera väldigt mycket, och det slog mig.. kanske är jag bisexuell?

På kvällarna brukar jag fantisera om en annan nära tjejkompis jag har också.. som jag hånglat mycket med på fester och så. Jag hånglar alltid med mina tjejkompisar på fyllan.

Så vad säger ni, är jag bisexuell? SNÄLLA SVARA 

• Svar på tråden är jag bisexuell??
  • Montparnasse

Det låter som att du mycket möjligt kan vara det, men det är ju bara du som kan svara på det. Vad är det att vara orolig över? Är du bisexuell så är du, ingenting fel med det.

• Anonym

Ja det vet väl bara du. Men det beror väl på vad du lägger in i ordet. Du kan ju uppenbarligen bli attraherad av en tjej så då är du väl det kanske.  Är det viktigt att ha ett namn på hur man är? Räcker det inte med att du dras till vissa människor? Det var den slutsatsen jag kom till efter många om och men. 

Jo det är klart att jag ser det som något vackert att vara bisexuell. Man blir liksom förälskad i själva personen och inte könet. Det framgick kanske inte att jag tyckte så.

Sedan så är jag mer "orolig" för att jag tycker det är jobbigt att inte veta helt självklart om jag gillar tjejer på det sättet eller inte. Jag är absolut inte rädd för att vara bisexuell.

Tack för era svar!! Vill gärna ha fler :D 

• Anonym

Det är porrigt att vara bisexuell.. Man kan ha så mysigt!

Anonym skrev 2013-03-13 16:09:55 följande:
    Det är porrigt att vara bisexuell.. Man kan ha så mysigt!
    Jaa ellerhur!!! Är du bi? När kom du på det, och hur?
  • emgold

Ända sedan jag började fundera på min sexualitet i den tidiga tonåren har jag vetat att jag lika gärna kunde falla för en tjej som en kille. Jag ser också på sexualiteten som något flytande, som ändras och utvecklas under hela livet. Kanske jag bara gillar ett kön om ett halvår. Berättar detta bara för att du frågade om någon annans erfarenheter, jag hoppas det är värt något.

Jag tror du kan vara bisexuell, men som andra har sagt är det bara du som kan svara på det. Jag tror att sexuell läggning ofta inte är så simpelt som hetero/bi/homo, utan att många känner att de lite flyter ihop, att man befinner sig i en gråzon. Men vill du ha ett namn på det du känner så kan du definitivt kalla dig bi, du kan ju attraheras av båda könen.

• George 1

Vi lever i SVerige, du får vara göra och tycka som du vill och känner !
    Lev livet, bruden !!!  
    Testa prova känn och finn det som är "ditt " .
    Skit i vad andra har för åsikter. 

• paret

Kanske binyfiken, eller helt enkelt litet osäker på din sexualltet.
    Många som är det

• lykantrophona

Alltså, om du har varit kåt på tjejer och kåt på killar, så är du väl enligt definitionen på bisexuell.

En bisexuell person kan ju "luta" åt ena eller andra hållet, det vet du va? Man kan fortfarnade alltså "falla för ett kön" så att säga, och även monosexuella är ju intresserade av personligheten hos sin partner.
    Att vara bi är alltså inte så konstigt.

lykantrophona skrev 2013-03-17 18:54:53 följande:
    Alltså, om du har varit kåt på tjejer och kåt på killar, så är du väl enligt definitionen på bisexuell.

En bisexuell person kan ju "luta" åt ena eller andra hållet, det vet du va? Man kan fortfarnade alltså "falla för ett kön" så att säga, och även monosexuella är ju intresserade av personligheten hos sin partner.
    Att vara bi är alltså inte så konstigt.
    Jaha, så har jag inte funderat på det tidigare.. Isåfall tror jag att jag "faller åt männens håll" Tack så mycket för ditt svar!
Svar på tråden är jag bisexuell??