Jag har varit på tre dop det senaste året och på alla har det bjudits på lättare lunch samt kaffe och fika.
Alla tre lösningarna tycker jag har varit helt okej och gästerna har verkat både mätta och glada. Allt är relativt billigt och lätt att förbereda så jag skriver upp vad vi då bjöds på så kanske du kan få lite inspiration. =)
Dop 1 - Pastasallad (fetaost, oliver, soltorkade tomater och andra ingredienser långt ifrån alla gillar var inte iblandat utan låg i egna skålar). Pastasalladen serverades med l olika dressingar och hembakat bröd med ost, skinka osv. Till kaffet var det hembakade kladdkakor med grädde.
Dop 2 - Matiga mackor med flera olika pålägg att välja på som köttbullar, ägg, skinka, ost, grönsaker osv. Till mackorna serverade det även en krydidg tomatsoppa vilket var riktigt gott speciellt eftersom det var ganska kallt ute. Till kaffet var det prinsesstårta som de hade bakat själva.
Dop 3 - Pajer i lite olika varianter som jag själv var med och förberedde, de jag själv förberedde var spenat och svamp paj. Till detta serverades även en sallad. Till kaffet hade de bakat muffins med olika färger på glasyren.