• lille Birger

Skulle du gå med på att döpa din dotter till Barbro om din partner insisterade på det?

Skulle du gå med på att döpa din dotter till Barbro om det var jätteviktigt för din partner att hon hette så?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du gå med på att döpa din dotter till Barbro om din partner insisterade på det?
  • Lattjo

Inte som tilltalsnamn men som andranamn skulle det inte vara några problem.

• DenNamnbitne

Kanske - jag gillar det inte, men om jag får bestämma helt fritt på de andra barnen så skulle jag kanske gå med på det.

• Anna J01

Ja just barbro skulle jag gå med på eftersom min farmor hette det och jag skulle väldigt gärna föra hennes namn vidare.
    Men annars.. Nej! Om namnet inte hade nån betydelse för mig alltså.

• Chridhe

Nej jag skulle inte döpa mitt barn till Barbro, men däremot dröjer det nog inte många år förrän det blir populärt igen!

• Dixie
    snöwhite skrev 2013-03-15 04:25:35 följande:
    Döper man ungen till Barbro så ber man ju om att ungen ska bli världens mobboffer i skolan

varför skulle namnet Barbro göra att barnet mobbas??

jag tror detta är ett namn som snart blir poppis igen! 
  • Myapocalypse

Skiter fullständigt i vad som blir populärt eller inte. Jag skulle aldrig låta min gubbe döpa våran eventuella framtida dotter till Barbro. Händer bara inte. Mellannamn är det längsta jag kan gå då hans mormor heter det.

• Lindsey Egot the only one

Döper ni era barn för att de ska få namn borde ni läsa på lite bättre ang dopet.

• snöwhite

HAHAHA sen när har Barbro varit populärt, 50 talet? Dagens ungdomar letar fel hos varandra så varför ge dom nöjet att trycka ner någon? Blev själv mobbad över mitt efternam från nollan till nian, sluta med att jag ändrade det, ska man döpa en unge till Barbro så kan man lika gärna trycka dit en Zlatannäsa i ansiktet också, har hon tur så kanske dom riktar mobbningen till näsan ist för namnet haha e=69178781][quote-nick]Dixie skrev 2013-03-15 22:06:41 följande:[/quote-nick]varför skulle namnet Barbro göra att barnet mobbas??

jag tror detta är ett namn som snart blir poppis igen! [/quote]

• Coruscant

Har inte stött på någon liten Barbro ännu, men barnen "nu" heter ju Svante, Svea, Britt, Eva, Dan, Nils... så det kommer nog snart. Och så fult tycker inte jag att det är! :)

• lille Birger
    Coruscant skrev 2013-03-16 05:05:12 följande:
    Har inte stött på någon liten Barbro ännu, men barnen "nu" heter ju Svante, Svea, Britt, Eva, Dan, Nils... så det kommer nog snart. Och så fult tycker inte jag att det är! :)
    Muhammed glömde du.
  • FOA

Kanske inte allas favorit men man har ju hört värre (tex Lille-Mor).

Mannen ville att sonen skulle ha samma namn som en romersk kejsare men det sa jag blankt nej till.

• LängtansBlåaBlomma

Extremt viktigt, ja då är jag ju tvungen nästan? Hur nu det kan vara extremt viktigt med just ett namn. Barbro låter lite gulligt. Men helst inte :)

Svar på tråden Skulle du gå med på att döpa din dotter till Barbro om din partner insisterade på det?