• Antemon

Lovisa Sofia eller Hanna?

Nyfiken på vad andra tycker i namnfrågan ovan, Lovisa Sofia eller Hanna? Rangordna gärna.. Och gärna tips på klassiska flicknamn (gärna tvåstaviga) Tack :)

• Svar på tråden Lovisa Sofia eller Hanna?
  • Natulcien

Hanna är ett av de vackraste flicknamnen jag vet! Så tveklöst Hanna bland dessa tre.
    Sofia är också fint, så det får en andraplats. Lovisa tycker jag inte om alls.

Andra klassiska, tvåstaviga flicknamn skulle kunna vara:

Eva
    Sonja
    Emma
    Klara
    Sara
    Marie
    Jenny

• MaaxMaax

Jag tycker:
    1. Hanna - Superfint, klassiskt, enkelt, vackert, funkar bra överallt, mjukt med med attityd.
    2. Sofia - Också klassiskt, med fin betydelse, men lite sockersött för min smak
    3. Lovisa - gillar inte riktigt, tycker inte det flyter så bra, låter lite klumpigt, men helt okej. 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Tant Groda

Hanna kommer självklart på första plats (inte bara för att jag är en Hanna själv)

Sofia på andra

Lovisa på tredje

• soetnoet

Jag har två av namnen. Vet inte hur det är rent allmänt, men varenda människa jag möter säger Sofie efter en stund. Det stör mig så jäkla mycket. Hade bytt namn om jag kunnat.

• Millan83

Lovisa är det vackraste flicknamnet tycker jag! Mjukt och fint i munnen! Hade sån tur att bebisen som tittade ut VAR just en Lovisa så jag fick ta det namnet!

Sofia på andra plats och Hanna sist. Gillar inte det riktigt, men det är ok!  

• IsDimma

Hanna är oslagbart finast.
    Sofia sen men det gillar jag egentligen inte. Och Lovisa är fult.

• fluu

Gillar alla era namn,men Sofia är nog snäppet finare och passar så bra även på en vuxen och i alla sammanhang eller vad man ska säga. En Sofia kan lika gärna vara vårdbiträde som åklagare.

Andra förslag:
    Anna
    Agnes
    Alva
    Eira
    Ebba
    Ellen
    Frida
    Ida
    Irma
    Maja
    Nora
    Stella
    Signe
    Stina
    Tyra
    Vera

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MadHatter

Lovisa

Sofia

Hanna

Gillar inte Hanna alls men tycker de andra är helt ok. Dock känns Sofia för mig som ett 70/80- talsnamn. Antar att ett barn som får det namnet idag kommer ha många lärare som heter det också. Samma gäller ju Hanna förstås, har

många vänner i 40-årsåldern som heter det. Men det är ju även många barn idag som heter Hanna.

Både Lovisa ich Sofia är fina namn tycker jag.

• Dixie

Sofia! Hanna och Lovisa är också fina, men Sofia hade jag valt!

• anyXX

Tycker alla är fina men skulle nog valt Sophia först och sen Hanna.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Tjolanta

Lovisa (alt. Lovis), Hannah (finare med H) Sofia går fetbort..

• Indianica

Sofia!!! Det är ovanligt just nu eftersom 80-talisterna som nu får barn vuxit upp med en massa sofior, men jag tycker det är så fint.

• marianne7501

Alla är jätte fina men Lovisa tilltalar mig mest

Svar på tråden Lovisa Sofia eller Hanna?