Hur mådde ni i vecka 17 av graviditeten?
Hur mådde ni i graviditetsvecka 17? Kände ni fosterrörelser/sparkar? Hade ni fått en mage ännu?
Hur mådde ni i graviditetsvecka 17? Kände ni fosterrörelser/sparkar? Hade ni fått en mage ännu?
Både när jag väntade första och andra barnet mådde jag rysligt illa i vecka 17.
När jag väntade första barnet kände jag inga fosterrörelser än och jag hade bara en liten antydan till mage. När jag väntade andra barnet kände jag fosterrörelser och jag såg definitivt gravid ut.
Jag väntar första barnet, går in i vecka 18 i morgon. Jag har haft gravidmage i fyra veckor och nu börjar det bli storlek på den. Har mått risigt ända sedan v 6 och blev i början av veckan inlagd på dropp. Efter det har jag mått bättre!! Så jag har nog haft en vätskebrist som förföljt mig ett tag.
Har känt fladder sedan v 11 och för en vecka sedan kände jag första sparken, även om de inte är så kraftiga än :) har inte känt några rörelser utifrån på magen.
Jag kan dock lätt avgöra vart i magen bebis ligger bara genom att trycka lite lätt och känna vart det är mjukt och hårdare, där det är hårdare ligger den lilla! :) vanligen ett par, tre cm från naveln och nedåt/snett nedåt.
Hur mår du och så då? :) syns det på dig och känner du något?
Jag går in i v 18 imorgon. Den här veckan har jag mått riktigt bra. Hade illamående någon gång ibland fram till v 15, men nu tycks det vara över. Även tröttheten har lagt sig. Orkar numera ta mig iväg till gymmet regelbundet efter jobbet, vilket jag inte fixat innan pga tröttheten. Magen syns väldigt lite på morgonen, men den svullnar till på eftermiddagen/kvällen. Har hittills gått upp 2 kg. Inga fosterrörelser än vad jag känt. Har legat helt still och raklång på kvällen och verkligen försökt känna rörelser, men icke!
Gick in i vecka 18 idag.. Förra veckan blev foglossningen mycket värre, stod knappt ut vissa dagar på jobbet (har ett fysiskt ansträngande jobb).. Illamåendet har avtagit nästan helt och hållet, tar någon Lergigan Comp nån gång då o då.. Har känt lite fladder i magen, dock inga riktiga sparkar ännu.. Min mage ser inte ut som nån bebismage, tyvärr.. Ser mest ut som en uppsvälld fettklump.. :=(