• UngMama

hur tidigt kan man se foster med VUL?

Hej allihop jag hoppas att ni kan hjälpa mig att få reda på hur tidigt man kan se ett foster med vul?

Jag har haft otaliga symptom som ex: molande värk i nedre delen av magen, hugg till och från, illamående, kraftig yrsel och även ganska mycket vita flytningar.. Jag hade min mens 20/2 och alla symtom började ca en vecka efter mensens start.

Jag har en son sen innan som är 2½ år och jag hade INGA symtom alls och plussade inte förrän BIM+14. Gjorde vul i v7+3 (alltså v8) det visade att jag blev gravid ungefär dagen efter min mens hade tagit slut.

Jag var på kk i Kristianstad idag och gjorde ett vul men de kunde inte se något mer än att jag hade en liten liten svampinfektion ( vilket jag ALDRIG har haft innan)...   Det är ca 3 veckor sen jag hade min mens.

Jag är tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden hur tidigt kan man se foster med VUL?
  • Pimpinellan

Slutet av v.5 ser man möjligen en fostersäck,men för att verkligen se bra både fostersäck och embryo bör man vänta till v.7. V.8 om man dessutom vill se hjärtat slå. Hur långa cykler brukar du ha? För att bli gravid en vecka efter mensstart måste man ha väldigt korta menscykler för äl infaller ju ca 14 dar före nästa mens. Och symtomen kan inte komma förrän ägget fäst och i regel dröjer det ett bra tag till.

• UngMama

jag har normalt sett 28 dagars cykel.
    De tyckte också de var konstigt att jag blev gravid precis vid mensens slut men det är sånt som kan hända sa dom, även att man kan bli gravid under menstruationen.

Tack så mycket för info om när man kan se foster på vul.

• Pimpinellan
    UngMama skrev 2013-03-15 16:05:30 följande:
    jag har normalt sett 28 dagars cykel.
    De tyckte också de var konstigt att jag blev gravid precis vid mensens slut men det är sånt som kan hända sa dom, även att man kan bli gravid under menstruationen.

Tack så mycket för info om när man kan se foster på vul.

Har man regelbunden mens har man ju alltid äl ungefär samma tid så det där stämmer ju inte då inte. Dessutom är UL aldrig exakt,finns ju stållepottor som påstått att vissa blitt gravida efter att de testat plus eller under en period de inte ens kunnat bli gravida! Förvånad

Du får väl vänta och se vad som händer.
  • Loelle

Jag gjorde ett vul i vecka 6 och då kunde man inte se något embryo. Dock såg hon hinnsäck och gulesäcken.

• malmo

På VUL i v 5+2 såg läkaren inget förutom hinnsäck. Fick komma tillbaka fyra dagar senare och då såg läkaren en liten larv med ett slående hjärta.

Det gäller att hålla tungan i rätt mun
  • UngMama

Jag skulle haft min mens i onsdags 20/3 men började blöda natten till igår och det  slutade i förmiddags.. Jag tog grav test i tors som var negativt. Jag brukar blöda i tre till fyra dagar.
    Vet inte om kroppen spelar mig ett spratt eller vad som händer....

• Elisabet7101

Jag hade mens 3maj och ägglossning 13-14maj.Testade mig i fredags som visade jättesvagt plus och samma i söndags.Är det någon som vet vilken vecka jag är i nu isåfall?Kan man se något om jag går till kk?

Svar på tråden hur tidigt kan man se foster med VUL?