• FinastE2010

Bäst på utredning (autism) små barn i sthlms området?

Hej hej!

Jag undrar om någon vet vart det är bäst att utreda (autism) små barn (runt 3 år)? Vart de använder mest tillförlitliga tester och där man känner att man verkligen fått fram allt?

Har tidigare utrett sonen utan diagnos dock tycker jag det verkar gå lite väl fort och med för få besök där allt inte hinner komma fram. En del verkar träffa barnet ett antal ggr och observera i olika miljöer, men här blev det ados test och något annat test samma dag + ett förskolebesök och sen itne så mkt mer. Eller så kanske jag har en kritisk syn på det, då dom trots allt är utbildade..

Men hur som helst undrar jag vilka ni upplever bäst inom detta området i sthlm.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bäst på utredning (autism) små barn i sthlms området?
  • kaffemamma

vi blev utredda av Bup i Farsta där de (åtminstone då för några år sedan) samlade autism-kompetensen. Noggrant och proffsigt, har i efterhand insett att några av de som var med i utredningen var riktiga "namn" i autismvärlden. Vi fick remiss till bup i farsta av den bup vi hörde till (globen)

• Liten hamrin

Bor i Sollentuna och det tyckte jag gick smidigt. Var lite fundersam på om de skulle sätta diagnos då han är högfungerande och vissa drag syns inte tydligt alls. Men från det att vi ringde BUP så tog det kanske en månad innan vi fick tid tror jag. Min son blev 4 förra veckan.

~Rasmus 090308~ Emil 100419
Svar på tråden Bäst på utredning (autism) små barn i sthlms området?