• Anonym (frustrerad)

Sambon förstör min lust med sitt surande...

Hej

Jag behöver råd om hur jag ska hjälpa min sambo och mej att få lusten att finnas igen.

Så här är läget:
    Vi gillar båda sex och att ha sex med varandra. Det är oftast mycket tillfredsställande för oss båda.
       Min sambo har däremot ett väldigt mycket högre behov av sex än vad jag har, jag kan aldrig stilla hans behov känns det som och det är så frustrerande. Ligger vi med varandra och det är jätteskönt och jag känner mej jättenöjd så vill han direkt ha mer. Han är inte nöjd förrän han har haft 5 utlösningar på en dag känns det som...
       Det är frustrerande att det aldrig känns tillräckligt och min lust tar stryk av det, att det så ofta känns som att jag inte kan tillfredsställa honom. Min lust minskar av det.
       Ligger vi inte med varandra blir han sur och gnällig och tycker livet är tragiskt och att han kastar bort det. Det gnället kan komma redan efter en vecka utan sex (vi är dessutom särbos, så vi ses inte dagligen).
    Är det nåt jag blir avtänd av så är det detta surande och självömkande, det är inte så att jag känner mej kåt av att han gnäller... då känns det istället bara som att tillfredsställa ett bortskämt gnälligt barn.
       Nu har det varit en massa strul (inkl graviditet och förtroendekris) och vi har setts mkt lite de senaste två månaderna och ska ses i helgen. Jag har längtat efter det. Vi har inte haft sex på två månader pga allt grälande och att vi inte hunnit träffas. Naturligtvis börjar då gnällandet redan ett par dagar i förväg och jag blir så förbaskad för det dödar all lust som faktiskt fanns inför att träffa honom.

Hur 17 ska jag hantera detta? 

• Svar på tråden Sambon förstör min lust med sitt surande...
  • Dagdrömmaren

Jag hade det sådär med min förra pojkvän också, riktigt jobbigt. Det gick käpprakt åt helvete, så jag vet inte vad jag kan rekommendera...

Har ni pratat om det här? Förklarat för honom? Hjälpte inte för mig men ni kanske har bättre chans o lyckas med det.

• Kofot

Du måste vara tydlig och ärlig och berätta hur du upplever det. Sex ska vara något lustfyllt och roligt och absolut inte kännas som en press.

• Anonym (frustrerad)

Har varit tydlig, vi har pratat massor om det här, men det blir samma visa varje gång.
    Jag måste förstå hur jobbigt han har det och att han mår så dåligt av att inte ha sex i den omfattning han behöver. jag vill att han förstår att lust är just lust, jag lyckas inte tvinga fram den för att han vill, då blir det tvärtom.

Oavsett hur mycket jag försöker säga det så verkar han inte koppla att det finns grejer han kan göra för att hjälpa mej med lusten (som typ inte vara sur o bitter för att han inte fått nåt på ett tag), utan "jag har själv ansvar för min egen lust". Han tycker att han är jätteduktig om han låter bli att säga något om det högt, även om han går runt och formligen osar missnöje.
    Jag fattar att det är svårt, jag gör det, men han vill ju inte ta tag i det på annat sätt än att tjura tills han får det han vill ha och det gör att attraktionen till honom minskar.

När jag förklarar detta blir han sur för det också såklart "du tycker ju så illa om mej, du vill ju inte ha mej".
    Stor karl med stort ego.

• Dagdrömmaren
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-03-15 11:45:49 följande:
    Har varit tydlig, vi har pratat massor om det här, men det blir samma visa varje gång.
    Jag måste förstå hur jobbigt han har det och att han mår så dåligt av att inte ha sex i den omfattning han behöver. jag vill att han förstår att lust är just lust, jag lyckas inte tvinga fram den för att han vill, då blir det tvärtom.

Oavsett hur mycket jag försöker säga det så verkar han inte koppla att det finns grejer han kan göra för att hjälpa mej med lusten (som typ inte vara sur o bitter för att han inte fått nåt på ett tag), utan "jag har själv ansvar för min egen lust". Han tycker att han är jätteduktig om han låter bli att säga något om det högt, även om han går runt och formligen osar missnöje.
    Jag fattar att det är svårt, jag gör det, men han vill ju inte ta tag i det på annat sätt än att tjura tills han får det han vill ha och det gör att attraktionen till honom minskar.

När jag förklarar detta blir han sur för det också såklart "du tycker ju så illa om mej, du vill ju inte ha mej".
    Stor karl med stort ego.

Jepp, precis som min pojkvän (och denne visste att jag var asexuell)
    Kanske ska be någon annan prata med honom? Kanske att han skulle lyssna på ett annat vis om en vän eller någon av hans föräldrar pratade med honom? 
  • Dagdrömmaren
    Dagdrömmaren skrev 2013-03-15 17:12:15 följande:
    Jepp, precis som min pojkvän (och denne visste att jag var asexuell)
    Kanske ska be någon annan prata med honom? Kanske att han skulle lyssna på ett annat vis om en vän eller någon av hans föräldrar pratade med honom? 
    ex pojkvän*
  • Varla

"Ligger vi inte med varandra blir han sur och gnällig och tycker livet är tragiskt och att han kastar bort det"

det låter lite som att han tar dig för givet. Kanske ska du försöka göra dig mer svåråtkomlig? Alternativet för honom är ju att inte ha någon alls. Och om han fortsätter gnälla kanske det blir just så. Det kan du ju berätta för honom, fast uh... lite mer försiktigt?

Jag tycker det är trist när folk börjar ta varandra för givet. Man vill ju känna sig som att man åtminstone är en tillgång och något bra!

• Anonym

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Hör av dig om du kommer på en lösning.  

Svar på tråden Sambon förstör min lust med sitt surande...