• Zayco

Bebis reagerar på jalapeño, vanligt?

Är i vecka 17 och har känt små fosterrörelser, men inga sparkar.. Förrän jag satt och åt min mat med jalapeños. Det var starkt, och bebisen började böka för fullt där inne med sparkar och rörelse.

Var det en tillfällighet eller reagerade bebisen på de starka?

Betyder det att den inte gillar det starka eller vad var det egentligen?

Någon som har varit med om detta?  

• Svar på tråden Bebis reagerar på jalapeño, vanligt?
  • nevnarien

Jag har hört att man inte ska äta stark mat när man är gravid, vet dock inte om det är sant...

• kiriaki

Bebisen far smaka pa allt du ater sa den kanske inte blev sa glad om maten var jattestark :)

• jmynt
    nevnarien skrev 2013-03-15 23:54:17 följande:
    Jag har hört att man inte ska äta stark mat när man är gravid, vet dock inte om det är sant...

Har inte det mer med illamående o halsbränna att göra? Min bebis reagerar likadant på iskallt citronvatten.....
  • Zayco
    kiriaki skrev 2013-03-16 02:15:02 följande:
    Bebisen far smaka pa allt du ater sa den kanske inte blev sa glad om maten var jattestark :)
    Haha jo det är nog sant
    jmynt skrev 2013-03-16 08:16:38 följande:

Har inte det mer med illamående o halsbränna att göra? Min bebis reagerar likadant på iskallt citronvatten.....
    undviker du att dricka det eller kör du på ändå?
  • jmynt
    Zayco skrev 2013-03-16 09:19:51 följande:
    Haha jo det är nog sant
    undviker du att dricka det eller kör du på ändå?
    Nej jag dricker massor av det ändå det är det jag är mest sugen på så det är väl nåt som kroppen behöver (c-vitamin kanske) så om du är sugen på stark mat så kör på, om du går in på livsmedelsverkets hemsida kan du se vilken mat du bör undvika som kan vara skadlig för barnet.
Svar på tråden Bebis reagerar på jalapeño, vanligt?