• ettmirakel

ARG!!! på pojkvännen som rökar när han tvinga mig sluta när jag blev gravid!!!!

ja som rubriken lyder,

min pojkvän tvinga mig att sluta röka och skulle bli skit sur om jag röka nu när jag är gravid, och sa själv att han ska sluta men köper hela tiden cigg och rökar framför mig och säger det är svårt att sluta röka. men hur fan tror han att det var för mig då ????

när dom alla här hemma stog och röka framför mitt huvud?? ÅÅHH
    är så arg är det någon som tycker jag är dum för att jag blir jätte sur och säger till honom att han kan dra åt helvete osv.

jätte tacksam för svar!!

är just nu gravid i vecka 23 (22+1)

• Svar på tråden ARG!!! på pojkvännen som rökar när han tvinga mig sluta när jag blev gravid!!!!
  • Venne

Han är kanske taskig och rätt dum om han utsätter dig för passiv rökning. MEN, det är en stor, stor skillnad på att röka när man har ett barn inuti sig och när man inte har det. Du kan ju vara förbannad för att du känner att det är orättvist, men det är faktiskt skillnad. 

• ettmirakel
    Venne skrev 2013-03-16 15:11:26 följande:
    Han är kanske taskig och rätt dum om han utsätter dig för passiv rökning. MEN, det är en stor, stor skillnad på att röka när man har ett barn inuti sig och när man inte har det. Du kan ju vara förbannad för att du känner att det är orättvist, men det är faktiskt skillnad. 
    aa , men sen är det så att han säger:
     jag ska sluta jag lovar och sen fortsätter röka
     och det fortsätter så hela tiden??

och sen blir han sur för jag säger du lovade att du ska sluta röka, men då säger han det är inte så jävla lätt?? :S

• ettmirakel
    Venne skrev 2013-03-16 15:11:26 följande:
    dock ville jag inte heller röka nu när jag är gravid, varför skada bebisen för något sånt onödigt.. men endån börjar bli såå trött på alla förhoppningare han ger mig
  • Venne

Man kan inte tvinga andra människor att göra bra val här i livet, man kan bara ta ansvar för sina egna val. Du kan bara peppa och stötta. Därefter kan du bara ta ett val kring hur viktigt detta är för dig. Antingen accepterar du det eller så gör du det inte. Antingen lever du med att han inte kunde göra detta, eller så går du vidare här i livet utan honom. Frågan är ju hur pass viktig den här frågan är för dig. Däremot tycker jag du kan sätta rimliga krav kring hur hans rökning påverkar dig och ert ofödda barn. Han borde acceptera att inte röka precis bredvid dig, nomhus överhuvudtaget. 

Svar på tråden ARG!!! på pojkvännen som rökar när han tvinga mig sluta när jag blev gravid!!!!