• VIDE MI

Herman? Vad tycker ni?

Vi gillar namnet herman, men hur ter det ör er? Gillar gaml namn. Vidar oxå men det är lite hårt.

• Svar på tråden Herman? Vad tycker ni?
  • Yarrow

Jättefint, det skulle vår första son heta med min mans styvsyster hann trycka ut en Herman innan så nu har jag en liten Hugo i magen i stället.

• VIDE MI
    Yarrow skrev 2013-03-17 01:49:06 följande:
    Jättefint, det skulle vår första son heta med min mans styvsyster hann trycka ut en Herman innan så nu har jag en liten Hugo i magen i stället.

Yarrow skrev 2013-03-17 01:49:06 följande:

Åh hugo är eå fint det heter kusinen:) hugo och herman passar ihop.
  • Yarrow

Ja, det roliga är att styvsystern väntar barn igen och hade tänkt döpa barnet till Hugo om det var en pojk. Men denna gången var vi några månader före. Haha. . Men det är fint med äldre namn, de kommer ju igen mer och mer märker man ju. Min mans gammelfarfar hette Hugo, därför vi valde det :)

• evelinaeee

Vidar är absolut mycket finare än Herman

Andra lite "gamla" namn:
    Ebbe Bode Edgar Vilgot Sigge Vide Vilde

• fluu

Namn med karaktär verkligen! Passar bra hela livet och både fint och tufft. Gillar med namn som har en lång namntradition och som är lite hårda. Bland mina favoriter finns:

Alfred
    Egil
    Harald
    Ivar
    Linnar
    Manfred
    Valter
    Vidar

osv...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Silverhaj76

Tycker det är fint namn som också finns i flera länder. Därför fick min son det namnet eftersom jag har rötter i Estland, pappan i Kurdistan och vi bor i Sverige.

Svar på tråden Herman? Vad tycker ni?