• södermamman

Thailand i sommar?! Koh Samui eller Samet?

Är en familj med två barn på 2 och 4 år. Tänkte göra en chansning och tillbringa jun-aug i Thailand, helt enkelt för att det är det enda landet vi tror oss ha råd att vara en hel sommar i. Tänkte hyra en bungalow i ca 2 månader och sedan vara i Bangkok ett tag på slutet.

Någon med erfarenhet av Thailand denna tid på året, vart är det som bäst chans för bra väder? Har hört att Samui ska vara bra, sedan hörde jag att Samet skulle vara bättre..

• Svar på tråden Thailand i sommar?! Koh Samui eller Samet?
  • stonehill

jag gillade inte samui alls! Dyrt och väldigt turistigt. Ville bara därifrån!!
    Spenderade 3 veckor på samet, väldigt lugnt och mycket par och barnfamiljer.
    Nära till bangkok och ni kan ta en båt över till koh chang som är lite större.
    Skulle absolut rekomendera samet!

• MiniPyret

Precis vad jag också funderat över. Lutar åt koh samet för vår del.
    Hur lugnt är det? Får inte vara för lugnt bara för då blir vi rastlösa!  

• jnse

Över 1 år gammal tråd, men ändå.. Glad

Koh Samet har väldigt fin strand, iaf där vi var, den var helt vit och knarrade när man gick på den, nästan som snö

Men det verkar svårare att hitta någorlunda fina hotell, de flesta verkar vara lite risiga.

Lugnt är det väl också, finns inte så mycket att göra där, om man inte mest är intresserad av sola/bada.

På kvällarna så plockar restaurangerna/barerna fram möbler/madrasser på stranden, så man kan sitta där och äta/dricka, mysigt

Det var tänkt att vi skulle ha åkt dit i år, men det får bli Koh Samui (Lamai) istället, då jag inte gillar dyra sunkiga hotell.

Svar på tråden Thailand i sommar?! Koh Samui eller Samet?