• Anonym (Ruvdag 4)

Jinxade jag just min ruvning...

Nu gjorde jag det, gick in på FL:s "väntar barn" -sidor och gjorde en beräkning av när bebisen kommer.

Blir bara så vidskeplig, tror nästan att en sån där uträkning förstör mina chanser...

Såhär är det över hela linjen, allt jag tänker om att vara gravid och få barn känns som garantier för att det aldrig kommer hända.

Det blir ju aldrig som man tänkt sig...

Vågar inte ens fantisera om hur vi skulle berätta det för släkten, måste stoppa mig själv när tankarna vandrar iväg åt det hållet.

Just nu planeras påsken, och om jag är gravid då (efter IVF vi gjorde förra veckan) så kommer jag inte kunna dricka alkohol, detta kommer det frågas om i släkten (alla väntar ju på att ett par i vår ålder ska komma med glada nyheter...). Så då kanske det är bättre att inte åka dit alls. Åh andra sidan, blir det minus så vill jag gärna träffa dem och ta en snaps och glömma vardagen. Men bara att jag tänker på denna fråga (att anpassa påsken efter graviditet) får mig att tro att jag förstör mina chanser.

Inte så att tankarna skulle påverka om det tar sig, utan rent ödesmässigt, att det inte blir som man tänkt sig. I alla fall inte för oss, jag har ju tänkt "kanske gravid - vad göra med resan/festen osv" sedan 2007. Och det har hela tiden varit onödig oro.

Jag vill bara gå in på varenda bebisaffär i hela stan och köpa de sötaste plaggen, göra en hylla i bokhyllan för barnböcker, bygga ett skötbord i vårt lilla lilla badrum. Men inget av det här känns ok, känns som att jag jinxar graviditeten så att den aldrig blir av. För inte ska väl jag få gå och handla kläder till en liten...

Fler som IVF:ar och är vidskepliga/uppgivna?

• Svar på tråden Jinxade jag just min ruvning...
  • Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (jag med) skrev 2013-03-17 16:17:13 följande:
    Här har du en till! Är exakt som du...Är på RD 8 idag, och redan efter ÄP så gick jag in på fl och räknade ut BF och ångrade mig såklart sen. Har aldrig vågat köpa ett klädesplagg eller något för då känns det som att jag tar ut det i förskott. Tänk vad tragiskt att ha byrålådan full med bebiskläder som man får slänga när man är 45 och fortfarande barnlös...

Namn kan jag tänka på ibland, vilka namn jag tycker är fina. Hittade en lista jag gjort för flera år sen (har mer eller mindre försökt bli gravid i 7 år nu...), den listan slängde jag snabbt kan jag säga. Känns så hemskt tragiskt att se den efter så många år.

För mig hör detta ihop med en stark känsla av att jag helt enkelt inte kommer lyckas bli gravid...det känns så ofattbart och osannolikt på nåt sätt. De flesta saker kan man ju sätta sig in i, men jag har svårt att helhjärtat tro att jag kommer lyckas en dag. Inte för att jag inte vill, såklart, men det är en känsla jag har bara.

Så jag förstår hur du känner, verkligen.

Är detta ditt första IVF?          

Jag pendlar lite mellan hopp och känslan av att det verkligen aldrig kommer hända. De senaste åren har jag mer och mer tänkt på vad man ska göra om man inte får barn alls (adoption är också ett alternativ men ingen garanti). Jobbiga tankar, men där tänker jag att det kanske blir en "tvärtom-jinx", om du fattar. Börjar jag göra sådana planer så kommer det inte hända...

Det är vårt andra IVF.
  • Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (K) skrev 2013-03-17 16:25:10 följande:

Här har ni en till förstår precis hur ni känner er =(

har försökt i 6år och snart 4 års försök med ivf ruvar just nu men vågar inte känna efter alls. kommer ta i mot att testa när det är dagx vill inte bli besviken

många kramar till er 

Jag gillar inte heller att ta test, har nog tagit max 10-15 under våra 5,5 år av försök. Min mens brukar vara väldigt regelbunden och förra FET:et vi gjorde var den t o m några dagar tidig.

Vilken dag är du på?

Gör du något särskilt nu för att må bra? Jag tycker det är svårt att aktivera sig och delta, vill mest ligga still och ta det lugnt (är lite överstimulerad också så jag ser ut att vara i 4:e månaden, inte så kul att träffa folk). Vet inte om det är så bra för embryot dock, man ska ju helst röra på sig lite lagom.

Undrar hur kommande jobbveckan blir med tanke på att det händer massvis och jag har svårt att riktigt fokusera...
  • Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (K) skrev 2013-03-17 16:25:10 följande:

Här har ni en till förstår precis hur ni känner er =(

har försökt i 6år och snart 4 års försök med ivf ruvar just nu men vågar inte känna efter alls. kommer ta i mot att testa när det är dagx vill inte bli besviken

många kramar till er 

Och du, lycka till och kramar till dig med! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (EA)

Jag har tänkt som du i flera år,nästan sen vår andra IVF gick åt skogen med MA. Tills förra veckan då vill säga! Då köpte jag mammabyxor! Japp,så "knäpp" är jag! Eller byxor som går ha som mammabyxor,de var skitbilliga på loppis,men ändå nya så jag tänkte,"äh,va sjutton,jag blir varken mer eller mindre gravid av att dom ligger i garderoben!". För så är det ju-så länge man inte gör farliga saker för en eventuell graviditet blir man ju varken mer eller mindre gravid av kläder,gravkalendrar,leksaker eller vad som. Så what om de får ligga ett år till-nån gång blir ju de flesta gravida faktiskt.

Lycka till nu ts! Glad

• Anonym (K)

hej satte in ett FET i torsdags så vi är väl ungefär lika TS?

jag jobar om dagarna så jag hoppas jag kommer ha fullt upp på jobbet så jag slipper tänka så mkt, men kvällarma kommer ju vara värst då man sitter i soffan o slappar då tänker ja mkt.  Har  oxå svårt att fokusera om jag inte håller i gång.

denna helg har jag funderat mkt  hjärnan går på hög varv =(

jag lever som vanligt förutom att jag inte ska stressa  ta det lugnare och inte ta värk tabletter om jag får ont,  försöka stå ut men skulle det bli värre så får det ju bli en alvedon för det får man ju ta.

har du gjort många IVF försök?  

kram

• Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (EA) skrev 2013-03-17 18:04:13 följande:
    Jag har tänkt som du i flera år,nästan sen vår andra IVF gick åt skogen med MA. Tills förra veckan då vill säga! Då köpte jag mammabyxor! Japp,så "knäpp" är jag! Eller byxor som går ha som mammabyxor,de var skitbilliga på loppis,men ändå nya så jag tänkte,"äh,va sjutton,jag blir varken mer eller mindre gravid av att dom ligger i garderoben!". För så är det ju-så länge man inte gör farliga saker för en eventuell graviditet blir man ju varken mer eller mindre gravid av kläder,gravkalendrar,leksaker eller vad som. Så what om de får ligga ett år till-nån gång blir ju de flesta gravida faktiskt.

Lycka till nu ts! Glad
    Åh jag hade verkligen velat ha mammabyxor till hands nu när magen är så svullen av vätska!

Tufft gjort av dig att shoppa loss, känns väldigt förbjudet!
  • Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (K) skrev 2013-03-17 18:23:26 följande:
    hej satte in ett FET i torsdags så vi är väl ungefär lika TS?

jag jobar om dagarna så jag hoppas jag kommer ha fullt upp på jobbet så jag slipper tänka så mkt, men kvällarma kommer ju vara värst då man sitter i soffan o slappar då tänker ja mkt.  Har  oxå svårt att fokusera om jag inte håller i gång.

denna helg har jag funderat mkt  hjärnan går på hög varv =(

jag lever som vanligt förutom att jag inte ska stressa  ta det lugnare och inte ta värk tabletter om jag får ont,  försöka stå ut men skulle det bli värre så får det ju bli en alvedon för det får man ju ta.

har du gjort många IVF försök?  

kram

De här är vårt andra försök så rent logiskt förstår jag att vi fortfarande har chanser att lyckas. Men det känns som att jag skriver om nån annan när jag skriver så, i vårt fall känns chanserna teoretiska.

Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt med Pergotime mm innan. Det som har visat sig vid våra IVF är att väldigt få av embryona blir bra. Har sammanlagt plockat 51 ägg. Av dem har 6 gått att frysa, ett finns i frysen nu, två har vi fått tillbaka vid FET (tre dog), och ett har vi fått tillbaka färskt, det jag ruvar på nu. Att det blir så dåligt kan bero på att jag är väldigt lättstimulerad, men det kan ju också vara något med äggkvalitén eller kombinationen av oss...

• trinity e

Hur går det för dig ts? Har tänkt på dig och hoppas på att du fick en nykter påsk.

• Anonym (K)

undrar oxå hur går det för er? för mig har det gått bra med ruvningen så här långt hoppas bara det håller hela vägen

• Anonym (Ruvdag 4)
    trinity e skrev 2013-04-02 08:15:30 följande:
    Hur går det för dig ts? Har tänkt på dig och hoppas på att du fick en nykter påsk.
    Anonym (K) skrev 2013-04-02 17:33:40 följande:
    undrar oxå hur går det för er? för mig har det gått bra med ruvningen så här långt hoppas bara det håller hela vägen
    Vad gulliga ni är!

Det blev Plus!

Ska på graviditetsultraljud om drygt två veckor och hoppas så på att få se ett hjärta slå! Innan dess vågar jag inte riktigt tro att det är sant...

Grattis K! Hur mår du, känner du några symptom än? Jag har haft en del mensvärk men inte varje dag, och idag har jag varit illamående till och från hela dagen.
  • Anonym (K)

Grattis TS :)) vilken vecka är du i? Jag /vi vågar inte heller hoppas på något ännu allt kan hända. Ska till läkaren nästa vecka är så nervös att dom inte ser något. Tror att detta är en dröm har kämpat så länge! Känner mig trött och har i bland molvärk, rygg ont, mår illa från och till och ganska ofta huvudvärk . Men annars mår jag toppen :) Vilken dag i ruvningen testade du?:) Kramar

• Anonym (K)
    trinity e skrev 2013-04-03 14:58:35 följande:
    Grattis till er båda! Vad härligt!

Tack!=)
  • Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (K) skrev 2013-04-03 07:26:20 följande:
    Grattis TS :)) vilken vecka är du i? Jag /vi vågar inte heller hoppas på något ännu allt kan hända. Ska till läkaren nästa vecka är så nervös att dom inte ser något. Tror att detta är en dröm har kämpat så länge! Känner mig trött och har i bland molvärk, rygg ont, mår illa från och till och ganska ofta huvudvärk . Men annars mår jag toppen :) Vilken dag i ruvningen testade du?:) Kramar
    Jag är i vecka 6. Tjuvtestade väldigt svagt positivt på ruvdag 11 eller 12, sedan svagt positivt på ruvdag 14 och till sist positivt digitaltest på ruvdag 15 som var min testdag. Blev orolig för att alla testerna var så svaga, digitaltestet visade 1-2 fast det borde ha varit 2-3 också. Men nu har jag börjat hoppas lite mer.

Vilken vecka är du i?
  • Anonym (Ruvdag 4)
    trinity e skrev 2013-04-03 14:58:35 följande:
    Grattis till er båda! Vad härligt!
    Trollbarnet skrev 2013-04-03 15:06:39 följande:
    Läste igenom tråden lite snabbt. Gud så roligt! Grattis och all lycka. {#emotions_dlg.flower}

Tack hörrni, hade aldrig trott att jag skulle få grattis för Plus på FL!
  • Anonym (K)

Ts: Jag är i v 5 Plussade svagt rd 8 sen har det bara blivit starkare :) så hoppas verkligen det håller hela vägen. Har du vart på första kontrollen? Mkt symtomer ? Kram

• Anonym (Ruvdag 4)
    Anonym (K) skrev 2013-04-04 06:11:45 följande:
    Ts: Jag är i v 5 Plussade svagt rd 8 sen har det bara blivit starkare :) så hoppas verkligen det håller hela vägen. Har du vart på första kontrollen? Mkt symtomer ? Kram
    Ska på första kontrollen den 17:e, i vecka 8 borde det bli. Kan inte riktigt ta ut glädjen innan dess!

Nej jag har inte så mkt symptom, mest kissnödighet (uppe 4 ggr/natt...), lite svullna bröst, hungrig. Mådde illa för några dagar sedan som sagt men det gick över. Ibland har jag som svag molvärk men den går över på några minuter.

Idag tog jag ett nytt test bara för att kolla, och det var riktigt starkt på en gång. Skönt att veta! Nu hoppas jag bara att det bor nån där inne också!

Svar på tråden Jinxade jag just min ruvning...