• Tinalisa

Någon med blödningar som ändå visat sig vara gravid här?

Hej;

Vi är en del som har svårt att få barn och som ofta småblöder innan mens och får känslan av att det är kört när första bloddroppen kommer.

Finns det några solskenshistorier då det visat sig att någon varit gravid trots mindre blödningar?
    Berätta gärna. Det kan motverka oro hos en och annan av oss som blöder i tid och otid.

Stort grattis till alla er som blivit gravida!! <3

• Svar på tråden Någon med blödningar som ändå visat sig vara gravid här?
  • FruAnka
    Tinalisa skrev 2013-03-17 21:59:11 följande:
    Hej;

Vi är en del som har svårt att få barn och som ofta småblöder innan mens och får känslan av att det är kört när första bloddroppen kommer.

Finns det några solskenshistorier då det visat sig att någon varit gravid trots mindre blödningar?
    Berätta gärna. Det kan motverka oro hos en och annan av oss som blöder i tid och otid.

Stort grattis till alla er som blivit gravida!! <3

Vi gjorde ett ostimulerat FET 28 april. En halv vecka innan testdagen fick jag en 4 dagars blödning och jag tolkade detta som det var min mens. På tesdagen tog jag ett test bara för det vill det på kliniken och det blev inget utslag. Sen gick det några veckor och jag började må lite små illa hela tiden och hade minskad aptit, jag var otroligt trött och mitt humör sjönk till botten. Trots alla dessa symptom kopplade jag ändå inte att jag kunde vara  gravid för jag hade ju fått mens och minus på stickan dessutom hade inte min kropp betet sig normalt en enda månad sen vi började med behandlingen i januari. Till slut fick jag jätte ömma bröst och en väldigt molande värk men jag trodde det var mensen som var på gång så i ca 1v tid gick jag runt varenda dag och sa, imorgon kommer mensen, nu är mensen på gång. Men när mensen var 5 dagar sen tog vi test som blev plus, sen tog vi 2 till som blev plus och även ett digitalt där det stod 3+. Vi fick tid för VUL och där visade sig att att ett litet pyret hade legat och växt till sig med ett tickande hjärta och jag var i v 8+3 (alltså i v9) Just nu är jag i v 11 och rädslan för missfall är enorm men försöker trösta mig med att ägget faktiskt fäste och växte trots allt.
Svar på tråden Någon med blödningar som ändå visat sig vara gravid här?