• hösttussilago

bra, men billiga skalbyxor?

Tänkte nu köpa skalbyxor/överdragsbyxor (vad är skillnaden??) till våra barn.
    Var köper jag sådana billigt, men som är BRA??

• Svar på tråden bra, men billiga skalbyxor?
  • Duckan

Vi har ett par överdrag från Stadium som hållit i två år, det är jag nöjd med. De håller ett tag till, men jag tror att dottern växt ur dem nu.

• TvåTrollungar

Skalbyxor är vattentätt och en överdragsbyxa är oftast inte det utan bara lite mer tålig än vanliga innebyxor. Ska ni ha ett par billiga och bra, välj kappahl KAXS proxtec.. Inte hm eller Lindex..

• Maddiogora
    Duckan skrev 2013-03-18 10:17:50 följande:
    Vi har ett par överdrag från Stadium som hållit i två år, det är jag nöjd med. De håller ett tag till, men jag tror att dottern växt ur dem nu.

Därifrån har vi med Everest , funkat toppen
  • Linmin

Skalbyxor/överdragsbyxor ser jag som samma sak. Kolla Byxans vattenpelare så blir det nog bra. Jag köpte kapp Ahls överdragsbyxa till dottern förra året och dom har varit bra, hon har alltid varit torr i dom. Däremot köpte jag ett par Everest överdragsbyxor till sonen, dom är inte slittåliga kan jag ju säga så Everest överdragsbyxa rekommendera jag inte,men det kanske bara var ett måndagsex:).. Det som är bra är ju om byxorna har iaf 10000 i vattenpelare så slipper man ju använda täta och svettiga galonisar som inte andas....

• hösttussilago

Tack för snabba svar!
    Så om man ska välja, så är skalbyxor bäst då de är vattentäta?
    Eller är överdragsbyxor bättre då de andas och inte blir lika svettiga?

• hösttussilago
    Linmin skrev 2013-03-18 10:23:04 följande:
    Skalbyxor/överdragsbyxor ser jag som samma sak. Kolla Byxans vattenpelare så blir det nog bra. Jag köpte kapp Ahls överdragsbyxa till dottern förra året och dom har varit bra, hon har alltid varit torr i dom. Däremot köpte jag ett par Everest överdragsbyxor till sonen, dom är inte slittåliga kan jag ju säga så Everest överdragsbyxa rekommendera jag inte,men det kanske bara var ett måndagsex:).. Det som är bra är ju om byxorna har iaf 10000 i vattenpelare så slipper man ju använda täta och svettiga galonisar som inte andas....
    Ok! Tack!

Ska nog kolla kappAhl först. :)
  • Bubbliz
    hösttussilago skrev 2013-03-18 10:24:16 följande:
    Tack för snabba svar!
    Så om man ska välja, så är skalbyxor bäst då de är vattentäta?
    Eller är överdragsbyxor bättre då de andas och inte blir lika svettiga?

Skulle absolut välja Kappahls Kaxs skalbyxa. Dom är vind och vattentäta, har en vattenpelare på 10000 (inte ens sport affärenas skalbyxor har det). Upplever inte att min son blir svettig i dom. En kanon vår och höst byxa när det är lite blött ut på mornarna men torkar upp på dagarna.
  • veh
    hösttussilago skrev 2013-03-18 10:24:16 följande:
    Tack för snabba svar!Så om man ska välja, så är skalbyxor bäst då de är vattentäta? Eller är överdragsbyxor bättre då de andas och inte blir lika svettiga?

Skalbyxor är både vattentäta och andas. Överdragsbyxor är inte vattentäta, men andas. Galonbyxor är vattentäta, men andas inte. Jag skulle således valt skalbyxor! Jag har bra erfarenhet av PoP, mindre bra av H&M, och i år är jag i valet och kvalet mellan Kappahls och Everests varianter. Kappahls vann, eftersom jag gillade deras mörkblå jacka med orange dragkedja. Men Everest tyckte jag hade bättre byxor, åtminstonde för små barn, med hängslen...
  • Finalina01
    Bubbliz skrev 2013-03-18 10:28:31 följande:

Skulle absolut välja Kappahls Kaxs skalbyxa. Dom är vind och vattentäta, har en vattenpelare på 10000 (inte ens sport affärenas skalbyxor har det). Upplever inte att min son blir svettig i dom. En kanon vår och höst byxa när det är lite blött ut på mornarna men torkar upp på dagarna.
    Vattenpelaren på Kaxs skalkläder har sänkts till 5000 nu. Nytt för i år som jag förstått det.
Svar på tråden bra, men billiga skalbyxor?