• Baby Doll

Hur gör ni när det är kalas?

Hej! Jag undrar lite hur ni föräldrar gör när det är kalas.
    Om ditt barn ska på kalas, lämnar du henne/honom på kalaset och hämtar när det är slut eller stannar du kvar?

Var på ett kalas häromdan och det var bara jag och en annan mamma som stannade kvar, resten lämnade sina barn. Så hur vet man? Barnen här var mellan 3-5 år. 

www.mybabydolls.blogg.se 

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • Svar på tråden Hur gör ni när det är kalas?
  • Duckan

När hon fyllde fem började såna kalas där man lämnar barnet att förekomma. Tidgare än så har hon bara varit på våra vänners barnkalas och då har vi stannat.

• straw2008

Vid 4 år började jag lämna mina barn själva vid kalas.

I kinamockaskogen.....
  • fyrabarnsmor4

När barnen var mindre så stannade vi kvar.
    idag är stora tjejen snart 7 år så vi lämnar o hämtar henne.

Samma sak med barnkalaset som vi ordnar så är föräldrarna kvar oavsett barnets ålder.
    Det blir som familjefest med barnkalas som tema kan man säga för alla vuxna hjälper till med tex duka på/av, servera barnen. m.m...m.m... Alla hjälptes åt.

Nu till slutet av April ska vi ha 7års kalas. festen blir ute om väder är OK, det var alla gånger vi hade födelsedagskalas.
    På barn nr 3 (hon är januariflicka) så hade vi fest ute (några timmar) med pulka samt varma choklad, grillad korv sen går vi in o fika (tårta o kakor)

Alltid kul att ordna barnkalas tycker jag. även om det blir fullfart några dagar innan med bakning m.m..m.m..

• Dixie

Sonen har vi alltid lämnat, men dotter tycker inte om att bli lämnad så då har vi stannat....

• Kina79

Beror på barnet skulle jag säga.

Min äldsta fick vi stanna hos tills hon var 6. Hon ville inte bli lämnad.
    Mellandottern kunde vi lämna redan som 3 åring.
    Yngsta har inte varit på kalas där det inte varit mamma-barn-gäng

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Baby Doll

Tack så jätte mycket för era erfarenheter. Verkar som de flesta börjar lämna när barnen är runt 4 år?

På söndag ska vi ha kalas. Mina tvillinggrabbar fyller 3 år på måndag :)
    Helt galet att jag då har TRE st 3-åringar här hemma (storasyster är 9 månader äldre) och såklart en 4-åring och en 3-månaders bebis :) 

Kika gärna in och följ våra äventyr!

www.mybabydolls.blogg.se

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
Svar på tråden Hur gör ni när det är kalas?