• Avalie

Är så tröttt på det här nu....

Hej, jag har en 9 månaders, som vaknar pigg och glad, men efter luchen så är det ett ständigt gråtande och gnällande. Han vill typ bara sitta i famnen, men jag har helt ärligt inte tid eller ork och bära runt på 12 kg bebis hela dagarna. Har ni tips på vad jag skulle kunna hitta på för att lugna honom?

• Svar på tråden Är så tröttt på det här nu....
  • Masken84

Musik hjälpte min son han älskar musik och började göra jätte tidigt!!

• Avalie

jo han har börjat sova dåligt. så det kan vara det. men å andra sidan så tar han ett par tupplurar under dagen.

Musik ska jag prova.

bärsele kan jag inte ha, har mkt problem med ryggen, trots att jag är smal. Köpte en beco som fungerar fint. men kan ju inte ha den hela dagen

• mamma al

När dottern, nu 1,5 år, var nio månader ville hon vara nära hela tiden. Hon var som ett plåster hela, hela tiden. Jag tänkte att hon nog behövde det och lät henne hållas. Det var dessutom bara jag som gällde. Inte ens pappan gick bra.

Nu är hon en väldigt självständig liten krabar som går på upptäcktsfärder hela dagarna. Hon älskar sitt dagis och är lika pappig som mammig.

Mitt råd är att du står ut. Om någon månad är det förmodligen över.....

• mamma al

Kanske ni kan mysa på golvet så du slipper bära hela dagarna. Förstår att det är jobbigt för ryggen.

• linneaja

funkar det att vara ute med vagnen mycket? sitta och ha honom i knäet och leka på golvet. min snart 11 månaders är så oxå och har varit sen 8½ månad. gör mycket varierande saker under dagarna! det är så jag står ut iaf!

Svar på tråden Är så tröttt på det här nu....